Бирен гигант навлиза в Централна и Източна Европа
Стратегията за експанзия идва в труден момент за компанията. "САБ Милър" изпитва сериозни финансови затруднения, оборотът спадна с почти 5% и парите, инвестирани в изграждане на образ на редица нови марки и агресивна реклама, не показаха очакваната възвращаемост. Според наблюдатели успехът на операцията ще доведе до по-солидни инвестиции от страна на американската компания на Стария континент. Изданието припомня и факта, че популярната холандска пивоварна "Гролш" подписа споразумение с компанията за изключителните права върху производството и разпространението на водещата марка "Милър дженюин драфт" в Европа.
Пречката пред планираното развитие на "САБ Милър" са подобните стратегии и на най-големите й конкуренти в Европа - "Хайнекен" и "Стела Артоа". Анализатори коментираха, че компанията ще трябва да инвестира поне 500 млн. долара в реклама, тъй като пиещите бира в Европа по традиция харесват местните бири и много от тях смятат американските марки за твърде леки. "САБ Милър" ще следва успешната стратегия на конкурента си "Будвайзър" за изграждане на нов имидж, който успя да се наложи на пазарите на Испания, Великобритания и Ирландия.