Пътуващата реклама набира скорост
Друга компания, която предлага "пътуваща" реклама, е Outdoor media. Отскоро по софийските улици се движат автомобили, които развозват стационарни рекламни плакати. Услуата на Outdoor media се предлага от средата на миналата година. Агенцията дава възможност клиентът сам да избира маршрута, по който да минава подвижния билборд с опция това да става в цялата страна. Според компанията ефектът от подобен рекламен канал е "цена за един билборд - ефект като за 20".
Според световните изследвания средно 16 души виждат по едно от платната на возилата на минута. "У нас ефективността не е толкова голяма, но изследванията ни сочат, че около 5 души виждат рекламата от едната страна на минута", обясни още Хлебаров. Според него силата на този вид външна реклама е в момента, когато се сменят платната. "Тогава аудиторията инстинтктивно се обръща към тях и ги забелязва", обясни той. Специалистите твърдят, че аудиторията осъществява визуален контакт с билбордовете за около 10-13 секунди. В това отношение рекламните автомобили се явяват прилична алтернатива, защото сменят платната си на всеки 10 секунди.
Първоначално "Мобил афиш България" е имала проблем с убеждаването на клиентите в същността на предлаганата услуга. "Много от рекламодателите вече ни включват в общия медиамикс, а има и компании, които използват единствено нас като място за реклама", допълни Хлебаров.
Цените без отстъпки на "Мобил афиш" са 225 евро за един плакат на седмица по Черноморието, 180 евро - за София, и 130 евро - за Пловдив.
В столицата рекламните камиони на "Мобил афиш" пътуват от 8.00 до 20.00 ч. и се движат с максимална скорост 30 км/ч. Автомобилите имат около 25-30 спирки на места с голям човекопоток. Рекламодателите лесно могат да проследяват ефективността от пътуващата реклама, защото камионите са снабдени с GPS система и в края на кампанията клиентът получава разпечатка по минути къде и кога се е намирал автомобилът с рекламата.
"Автомобилите ни са подходящи и за организиране на различни събития и промоции", изтъква Хлебаров. Компанията вече има опит в тази област, като например рекламната кампания на напитката "Бейлис", която се провеждала през нощта. Две момичета от екипа слизали от автомобила пред нощните заведения и предлагали на дамите рекламирания продукт, като идеята била, че с каквото питие започне вечерта, с това ще продължи.