Автосалон "Варна 2003" предлага практични, а не скъпи коли
Тя беше показана в София месец преди световната й премиера. Нейната цена е 70 000 евро. Липсата на "Мерцедес", "Волво", "Ягуар" и автомобили от осмата серия на "Ауди" ясно подчертават по-потребителската насоченост на изложението.
Автомобилният салон е разположен на площ от 2400 кв.м, 1300 кв.м вътре в Двореца на културата и спорта и 1100 кв.м пред него. Общо 35 фирми - вносители на автомобили, представят 25 марки на 4-тото издание на "Автомобилен салон Варна 2003". То беше открито на 30 август ще продължи до 7 септември.
Фирмите вносителки показват 17 премиери на модели автомобили на най-големите световни концерни. Петдесет на сто от марките са представени от варненски дилъри, а останалите - от софийските вносители.
По мнението на по-голяма част от вносителите българският потребител се е насочил към лекотоварните возила. Причината е, че те в по-голямата си част са с дизелови двигатели, използват се за работа и не на последно място при закупуването им се ползва данъчен кредит.
Противно на очакванията първият продаден на изложението автомобил беше "Рено Меган 2", като сделката стана 40 минути след отварянето на салона. Дилърът на "Про мобил" за Варна Стойко Стойков коментира, че това не е емоционален акт. "Хората, които искат да си купят нов автомобил, чакат автосалоните, защото там правим отстъпки както при кешови плащания, така и при лизинговите схеми", твърди Стойков.
До два месеца най-евтината сред евтините - "Дачия Соленца", ще се предлага и с дизелов двигател, каза мениджърът "Продажби" за марката Велимира Стайкова. Според нея от август 2002 г. до вчера продажбите на "Соленца" в България са 149 автомобила. По време на автосалона във Варна отстъпката при плащане в брой за модела, който струва 9100 лв. без ДДС, е 10%.
За любителите на луксозните високопроходими машини са представени "Джип" - "Вранглер" и "Чероки", "Санг Йонг" "Рекстън" и "Фолксваген" - "Туарег".
Повечето от дилърите очакват големи продажби от варненския автосалон. Те смятат, че докато софийският е повече представителен и имиджов, варненският е насочен към продажбите. Този оптимизъм се подкрепя и от факта, че автосалонът се организира в края на туристическия сезон, когато хотелиери и ресторантьори може би търсят нови автомобили за работа или удоволствие.