Инвеститори очакват консолидация сред компаниите за спиртни питиета
Надявайки се на голяма премия при евентуално сливане, инвеститори се прицелиха в акциите на Allied, вследствие на което от средата на март досега цената им скочи с над 40 процента. В понеделник ценните книги на компанията поскъпнаха в Лондон с 4.5 на сто до 6.25 долара за акция. За част от анализаторите все по-високата цена на акциите на Allied е оправдана, тъй като компанията е постигнала значителен напредък след назначаването на Бауман през 1999 г. Други обаче твърдят, че акциите й са твърде скъпи и това би създало затруднения пред сливането й с конкурентно дружество.
Според азиатското издание на "Уолстрийт джърнъл" Pernod има прекалено голям дълг, за да бъде добър партньор за Allied. В същото време Bacardi и Brown-Forman имат малък стимул за сделка с Allied. И двете представляват семеен бизнес, който е достатъчно доходен. Семействата не биха се съгласили на сделка, която би довела до разводняване на акционерния им дял.
Allied и останалите основни производители на спиртни напитки предприеха отбранителна позиция, откакто преди две години Diageo купи алкохолните марки на Seagram, което й даде значителна преднина на световния пазар. Оттогава досега печалбата от бившите марки на Seagram се е увеличила поради по-ефективни дистрибуция, маркетинг и иновации, твърди "Дойче банк". Сред най-продаваните продукти на Diageo са водка "Смирноф", ромът "Кептън Морган" и скочът "Джони Уокър".
---------------------
Allied Domecq отчете в понеделник силен ръст на търговската си печалба за годината до 31 август. Най-добри са били продажбите в района на САЩ, следвани от Азия и Латинска Америка. За шестте месеца до края на февруари продажбите на Allied нараснаха до 1.79 млрд. британски лири в сравнение с 1.7 млрд. лири за същия период на предходната година. Чистата й печалба скочи от 180 до 187 милиона британски лири.