"Интербрю" става пазарен лидер в Германия

"Интербрю" става пазарен лидер в Германия

Белгийската компания "Интербрю" обяви в четвъртък, че ще купи бирения бизнес на германските дружества "Шпатен" и "Динкелакер", с което ще се превърне в най-големия производител на пиво в Германия, предадоха осведомителните агенции. В рамките на споразумението базираната в Мюнхен "Шпатен" ще отдели бирените си активи в отделно предприятие, което ще бъде обединено с германското поделение на "Интербрю". В обединението ще бъде включен и биреният бизнес на "Динкелакер", чийто основен акционер е "Шпатен". То ще има 11 процента дял на германския пазар на бира и ще произвежда 15.6 милиона хектолитра годишно.

Сделката ще превърне "Интербрю" в пазарен лидер в Германия, която се нарежда на трето място в света по продажби на бира. С нея белгийската компания ще получи достъп до марките "Шпатен", "Динкелакер", "Ловенбрау" и "Францисканер" и ще излезе на пазара на т.нар. бяла бира. Параметрите на споразумението предвиждат "Интербрю" да купи до 100 000 акции на "Шпатен" за около 200 милиона евро. Очаква се сделката да бъде приключена през март догодина. Консултанти на "Интербрю" са били инвестиционната банка "Лазард" и френската "БНП Париба".

В края на 2002 г. белгийският концерн закупи 82.9% от акциите на германската пивоварна "Брауергилде", като сделката беше оценена на над 500 млн. евро. Конкуренти на белгийския гигант бяха "Хайнекен" и "САБ Милър". "Брауергилде" е петият по големина производител на бира в Германия, като най-успешната му марка на домашния пазар е "Хосеродер". През последната година "Интербрю" предприе инвестиции в Турция, Сърбия, Китай и др.