"Интербрю" става пазарен лидер в Германия
Сделката ще превърне "Интербрю" в пазарен лидер в Германия, която се нарежда на трето място в света по продажби на бира. С нея белгийската компания ще получи достъп до марките "Шпатен", "Динкелакер", "Ловенбрау" и "Францисканер" и ще излезе на пазара на т.нар. бяла бира. Параметрите на споразумението предвиждат "Интербрю" да купи до 100 000 акции на "Шпатен" за около 200 милиона евро. Очаква се сделката да бъде приключена през март догодина. Консултанти на "Интербрю" са били инвестиционната банка "Лазард" и френската "БНП Париба".
В края на 2002 г. белгийският концерн закупи 82.9% от акциите на германската пивоварна "Брауергилде", като сделката беше оценена на над 500 млн. евро. Конкуренти на белгийския гигант бяха "Хайнекен" и "САБ Милър". "Брауергилде" е петият по големина производител на бира в Германия, като най-успешната му марка на домашния пазар е "Хосеродер". През последната година "Интербрю" предприе инвестиции в Турция, Сърбия, Китай и др.