Автомобилите "Деу" се завръщат у нас под марката "Шевролет"
Това става възможно по силата на сключен преди година договор между "Дженерал мотърс" и кредиторите на изпадналата във финансов колапс "Деу". Създадената нова фирма GM DAT(General Motors Daewoo Automotiv&Technology), в която акционери са "Дженерал мотърс"(42.1%), "Сузуки" (14.9%), китайският автопроизводител SAIC (10%) и Корейската банка за развитие (33%), поема производството и продажбите на популярните корейски коли.
Любопитно е, че в отделните страни едни и същи модели ще се лансират под различни марки на GM - "Деу" (Корея, Западна и Централна Европа), "Сузуки" (Канада и САЩ), "Понтиак" (Мексико), "Буик" (Китай) и "Шевролет" (Централна и Източна Европа, Южна Америка).
У нас корейските шевролети ще се продават от част от дилърите на друга популярна марка на GM - "Опел". На първо време в София дилърите ще са два - "София ауто" и "Булвария", за Бургас представител ще е "Бовар", а за Варна - "Каргоекспрес". Те ще извършват и сервизното обслужване на добре познатите "Матис", "Нубира", "Такума" и новите "Калос" и "Ивенда". Амбицията на GM DAT е в края на 2004 година дилърите да са десет, продажбите да надминат 500 автомобила, а "Шевролет" да има между 5% и 8% пазарен дял. Ако това стане, марката ще се нареди в първата шестица по продажби на нови коли в България. През 1998 г. "Деу" беше с пазарен дял от 32.66%, но проблемите на фирмата-майка и неразбориите на родна почва свиха продажбите до 3.73 на сто през 2002 година.
Предвид съотношението цена/качество корейските шевролети вероятно ще дръпнат от клиентите на "Шкода", "Рено", "Дачия", "Ситроен" и "Лада". Според Даниел Сас базовата версия на мъника "Матис" ще струва 6690 евро с ДДС, а цената на лимузината "Ивенда" ще е 17 000 евро. Автомобилите ще имат три години гаранция, а времето за доставка ще е максимално съкратено, тъй като колите са на склад в словенското пристанище Копер. Според Сас не е изключено Бургас да се превърне в поддепо, което да снабдява с автомобили пазарите в България, Турция, Румъния, Украйна и други страни от региона.
Добрата новина за притежателите на стари коли "Деу", които у нас са около 20 000, е, че GM DAT има склад с резервни части в Унгария. Това ще гарантира бърза доставка и конкурентни цени, а именно следпродажбеното обслужване беше голямата слабост на "Деу" досега.