Опашките от тежки камиони на българо-турската граница продължават, алармираха представители на Националния съюз на автомобилните превозвачи, на Съюза на автомобилните превозвачи и на Националната транспортна камара на среща със зам.-министъра на транспорта и съобщенията Анелия Крушкова. През август на двустранна среща на граничния пункт Капъкуле вицепремиерът Николай Василев получи уверение от турската страна, че ще бъдат предприети мерки за намаляване на задръстванията и опашките. Транспортните компании настояват да бъде въведено едно гише, на което да се заплащат всички такси за обработка на товара и да се извършва санитарният контрол. Това за момента е невъзможно поради непреодолимите противоречия между заинтересуваните ведомства и затова се очаква политическо решение, каза Анелия Крушкова. Тя поясни, че с отварянето на новия граничен пункт Лесово-Хамзъбейли опашките ще намалеят.
Според данни на МВР от съществуващите гранични пунктове само четири-пет се използват ефективно. Превозвачите заявиха, че чакат до ден и половина на граничния пункт при Калотина-Градина. Те предлагат да бъде отворен за преминаване от товарните автомобили граничният пункт Брегово. Пунктовете по българо-сръбската граница да работят денонощно и по този начин опашките ще се стопят, предлага директорът в СОМАТ Димитър Данаилов. Той смята, че преминаването на границата ще се облекчи, ако се отвори и пунктът Връшка чука. До момента той е затворен, тъй като Сърбия не работи с тир карнети. Крушкова изрази надежда, че проблемите ще бъдат решени след неотдавнашното посещение на президента Георги Първанов.