"Хоум депо" ще закупи "Кингфишър" за $14 млрд.

"Хоум депо" ще закупи "Кингфишър" за $14 млрд.

Най-голямата в света компания за вътрешно обзавеждане "Хоум депо" обмисля да закупи своя английски конкурент "Кингфишър" за 14 млрд. долара, съобщи в. "Обзървър". Целта на американските вериги магазини е навлизането на европейския пазар поради насищането на вътрешния пазар отвъд океана.

Британската "Кингфишър" притежава веригата от магазини за дома B&Q във Великобритания, както и френската Castorama. "Кингфишър", която е третата по големина в света компания за вътрешно обзавеждане, е с водещи позиции и в Италия, Франция, Полша, Китай и Тайван. Компанията има пазарна капитализация от 11.6 млрд. долара, се казва в материал по темата на агенция "Блумбърг". Продажбите й през миналата година са били на стойност 10.9 млрд. долара, от които 4.3 млрд. долара, или 39%, са реализирани извън Великобритания.

Преди месец обаче "Кингфишър" съобщи, че продажбите й през тази година може да намалеят, след като нивата на доверието на потребителите във Великобритания намаляха и стигнаха най-ниската си точка през ноември, припомня още "Блумбърг". Въпреки това анализатори са оптимисти за финансовото бъдеще на дружеството най-вече заради успешното прилагане на политиката за намаляване на разходите и подобряването на управлението на складовите запаси.

Американският гигант "Хоум депо" е втората по големина компания за продажби на дребно в САЩ. Продажбите й за отчетната 2002 г. достигнаха рекордната стойност от 58.2 млрд. долара. Пазарната капитализация на компанията е 79.6 млрд. долара. "Хоум депо" има 315 хиляди служители и още 1700 в Мексико, Канада и Пуерто Рико. За 2002 г. лидерът в продажбите на дребно на стоки за вътрешно обзавеждане откри и 40 хиляди нови работни места.