Авиопревозвачите могат да правят чартърни полети за Гърция 2004
Той поясни, че до края на януари ще се срещне с българските превозвачи по въпроса. Пред участниците във форума Василев представи инфраструктурните проекти, които ще бъдат осъществени до края на мандата на правителството. Според него от особено значение е отдаването на концесия на летищата във Варна и Бургас и реализацията на проекта за модернизация на летище "София". Представителят на ИАТА за България Йордан Карамалаков попита дали летищните такси ще бъдат увеличени след концесията на двата аеропорта. Няма пряка връзка между таксите и концесията, конкуренцията ще доведе до намаление на цените, каза още Василев. Той изрази учудването си, че българските превозвачи се обявяват срещу концесията.
Процедурата по отдаването на летищата във Варна и Бургас въпреки инвеститорския интерес се бави, тъй като парламентът не е приел промените в Закона за гражданското въздухоплаване. През следващите 8 години след концесията на двете летища инвеститорите ще вложат 120 млн. евро, което ще подобри качеството на услугите, съобщи още Василев.
Въпреки наличието на мащабни проекти инфраструктурата в страната все още не е готова да посрещне туристите за игрите. Магистрала "Струма", която трябваше да свърже София със Солун и да намали времето за пътуването, все още не е завършена. Пространствата край пътищата не са почистени и са пълни с боклуци и бурени, заяви председателят на Българската туристическа камара Цветан Тончев. Според него летищата трудно обслужват туристите и бавно обработват документите и паспортите им. Проблемът с опашките по тях трябва да се реши незабавно преди олимпиадата, смята той.