Президентите на "Юнивърсъл" и "Ариста" подадоха оставки
Антонио Рейд, шеф на "Ариста", миналата седмица съобщи, че подава оставка. В действителност той прави това под натиска на собственика - германската група "Бертелсман", съобщи Ройтерс. Рейд се оттегли, след като не успя да предотврати загубите на компанията, които стигнаха 110 милиона долара за последните две години. Той е сочен сред основните виновници за загубите заради щедрите договори, които предлага на музикантите, и пръскането на милиони за маркетинг във времена на свиване на продажбите. Рейд беше назначен на длъжността през 2000 г. и по договор му оставаха още 18 месеца.
При него "Ариста" отчете и успехи като Ейврил Лавин и рап дуета Outcast, чийто албум получи няколко номинации за "Грами" и е пети по продажби за 2003 г. Несполучливи се оказаха обаче инвестиции като Тони Бракстън, Уитни Хюстън и Пинк. Засега не е ясно дали с Рейд от "Ариста" ще си тръгнат и някои от изпълнителите. Кариерата му обаче със сигурност не е приключила - той има огромен опит, който започна да трупа с хитове на Боби Браун и Пола Абдул - и конкуренти от "Вивенди юнивърсъл" намекват, че са готови да го поканят в поделението си "Уорнър мюзик" - световен лидер в продажбите.
Според "Лос Анджелис таймс" изхвърлянето на Рейд е началото на голямо разместване в американското поделение на ВМG. От няколко месеца се говори, че "Бертелсман" и "Сони" ще слеят музикалния си бизнес и в резултат на това "Ариста" ще бъде комбинирана с друг лейбъл. Двете компании наскоро известиха комисията за защита на конкуренцията в ЕС и в момента очакват одобрение на проекта. Новата компания ще стане втората сила в света с прогнозни 25.5% от световните музикални продажби.
Тим Ренър, президент на германския клон на "Юнивърсъл" със седалище в Берлин, в края на миналата седмица също обяви, че се оттегля от поста си. По информация от Ройтерс мотивите му са несъгласие с политиката за инвестиции в местни изпълнители в условията на свиване на разходите на компанията майка, собственост на френската "Вивенди". "Ренер разбира международните мерки за намаляване на разходите, но има различно отношение за това, как да се прилагат към местните изпълнители", коментират от "Юнивърсъл". "Твърдо вярвам, че трябва да развиваме уникален репертоар", казва самият Ренер в изказване за медиите.
Той зае поста през 2001 г. и увеличи пазарния дял на "Юнивърсъл" от 26 до 29 процента. Негова заслуга е лансирането на топзвезди като "Рамщайн" и "Елемент ъф Крайм". Ренер положи началото на лейбъла Motor, в който са включени "Лимп Бизкит" и Нели Фуртрадо. През декември той прогнозира, че продажбите на германския пазар ще паднат с над 9 процента през 2004 година.