"Хоум депо" се отказа от закупуването на "Кингфишър"
В началото на 2004 година от "Хоум депо" обявиха, че обмислят да закупят своя английски конкурент "Кингфишър" за 14 млрд. долара. Тогава анализаторите коментираха, че да се направи такава инвестиция в момент, когато еврото е в своя апогей, е глупава постъпка.
Решението на компанията за покупката дойде, след като беше обявено, че "Хоум депо" е надхвърлил очакванията за печалбата за 2003 г. Прогнозите сочат увеличение на финансовия резултат със 17-19% за изминалата година при 15-17% за 2002 г. Въпреки добрите резултати за миналата година ръководството на американските вериги магазини предвижда през 2004 г. намаление на печалбите с около 7-11%. От друга страна, предвижданията сочат покачване на продажбите с 9-12%.
През настоящата година "Хоум депо" ще отвори само 175 магазина, докато обикновено годишно е отваряла около 200. Също така ще бъдат отделени около 1 млрд. долара за модернизация на старите магазини, което е близо два пъти повече от обикновеното. Ще се направят още подобрения в центровете за отдаване на уреди под наем, в уебсайта на компанията, както и ще се подобри качеството на обслужването по домовете.
През 2003 г. "Хоум депо" похарчи 4 млрд. долара за откриване на нови 200 магазина и за повишаване качеството на използваните технологии. Други 250 млн. долара бяха използвани за ремонт на старите магазини. За да бъде конкурентоспособна на пазара, компанията за вътрешно обзавеждане инвестира над 500 млн. долара за нов инвентар.
Говорител на компанията заяви, че лидерът във вътрешното обзавеждане ще фокусира вниманието си главно в Канада и Мексико. С това си съобщение "Хоум депо" обърна гръб на намеренията си да навлезе на европейския пазар, които бяха продиктувани от насищането на вътрешния пазар в САЩ.
"Хоум депо" притежава около 1650 магазина в САЩ, Канада и Латинска Америка. Освен това компанията е собственик на повече от 50 изложбени центъра за обзавеждане за бани, кухненско обзавеждане и за осветителни тела.