БМВ е с нов официален вносител за България
Удвояване на продажбите в сравнение с 2003 година и разработване на конкурентни лизингови схеми са краткосрочните цели пред компанията. Обмисля се и вариантът официалният вносител да продава и автомобили БМВ и "Мини" втора ръка, като те ще бъдат в перфектно техническо състояние и с гаранция.
Баварският автомобилостроител има подобна практика в други страни и продажбите са доста успешни.
През май ще отвори врати и новият фирмен комплекс на БМВ, който ще се намира в "Бизнес парк София". На площ от 9 хил. кв.м ще бъдат изградени шоурум, сервиз, склад и паркинг за клиенти. В комплекса са инвестирани 4 млн. евро, а изпълнител е "Сиконко". Освен в София БМВ ще има официални представители в Пловдив, Варна, Бургас и Плевен.
"Камор ауто" е собственост на израелската "Камор груп", която продава автомобилите с марка БМВ повече от 20 години.
Досега у нас официален вносител на марката беше "Дару кар", като дружеството ще остане субдилър в страната. "Икономическото развитие на България, популярността на марката БМВ и успехите на продажбите ни в Израел са причината да стъпим на този нов за нас пазар", заяви президентът на "Комор груп" Даниел Бренер. Той обаче уточни, че досегашният опит на "Дару кар" ще е от изключителна полза.
Данните на Съюза на вносителите на автомобили в България показват, че през миналата година у нас са продадени 57 нови БМВ-та, а пазарният дял на марката е 0.33%. През 2002 г. продажбите са били на същото ниво. В същото време основният конкурент на БМВ - Мерцедес, бележи непрекъснат ръст. През 2001 г. са продадени 296 автомобила с трилъчната звезда на капака, през 2002 г. те са 496, а през миналата - 543. Пазарният дял пък се движи около 3%.
Цифрите обаче малко подвеждат, защото една голяма част от продажбите на "Мерцедес" са на микробуси, автобуси и камиони, каквито БМВ не предлага.
Поглед върху пазара на нови коли у нас показва, че по правило смяната на представителя се отразява добре на продажбите. Данните за "Мазда" сочат, че при стария дистрибутор "Сумит моторс" през 2000 г. са изтъргувани 33 автомобила, през 2002 г. вече при новия представител "Стар моторс" те са 137, а през миналата - 282. Удвояване на продажбите се наблюдава и при "Митцубиши", който от октомври 2002 г. е с нов представител - "Балкан стар".