Британската Асоциация на потребителите критикува "полезните" закуски
"Общоизвестен факт е, че повечето подобни продукти се представят като полезни за здравето и повечето потребители имат положително отношение към тях", казва Мишел Смит от асоциацията. "Особено внимателно изследвахме марките за деца. Тези продукти традиционно са оформени в ярки цветове, а дизайнът е разработен с цел да привлече вниманието на детската аудитория - на опаковките обикновено са изобразени анимационни или приказни герои", продължава тя.
С цел подобряване на системата за предупреждение към потребителите от асоциацията предлагат своя система за маркировка, основана на принципа на светофара. В нея червената светлина ще означава излишък от определени компоненти, жълтата - близо до допустимата норма, а зелената - нормално съдържание. Асоциацията ще предложи идеята си на британския парламент и на Еврокомисията. Целта е компаниите в ЕС да бъдат принудени да работят в строго определени рамки и да не могат да добавят с рекламна цел излишни количества захар или мазнини, както и да завишават изкуствено данните за съдържанието на витамини и минерали.