Продажбите на мобилни телефони поставиха рекорд
Ако продажбите обаче паднат под тази цифра, това ще бъде знак, че индустрията ще навлезе в период на спад, който ще започне още от началото на 2005 г., предупреждават от "Гартнър".
Най-големи продажби за периода са реализирани в Латинска Америка, където ръстът е в размер на 20%. В Северна Америка и Европа пък все повече потребители заменят старите си телефони за по-модерни, с вградени камери и цветни дисплеи.
Световният гигант в производството на мобилни телефони - "Нокиа", успя да овладее спада на продажбите си през първото тримесечие на годината и достигна до 29.7%, срещу 35.6% година по-рано, но все още има много да наваксва, докато достигне запланувания пазарен дял от 40%. Агресивната ценова политика на финландския гигант, която доведе до понижение на цената на телефоните на дружеството до 20%, обаче все още не може да компенсира липсата на атрактивни модели, на което основно залагат неговите конкуренти.
От неблагоприятните позиции на "Нокиа" в момента най-много спечелиха нейните по-малки конкуренти, които значително повишиха своите продажби за периода. Единствено германската "Сименс", която е четвъртата по големина компания в сектора, регистрира леко понижение от 6.9% поради изтегляне от пазара на някои дефектни модели. Пазарният дял на най-големия конкурент на "Нокиа" - "Моторола", се повиши с 15.8% благодарение на огромната популярност, която получиха новите й модели в Северна Америка. Стратегията на "Самсунг" за едновременно повишаване на цената и качеството му осигури 12.1% от пазара за безжични телефони. От южнокорейското дружество обаче заявиха, че очакват лек спад през втората половина на годината. След две изключително трудни години "Сони Ериксон" успя да се докопа до 6.6% пазарен дял.