Рекламната агенция WPP купи "Грей груп"

Рекламната агенция WPP купи "Грей груп"

Втората по приходи рекламна агенция в света - WPP, купува "Грей груп" (Grey group), съобщават световните информационни агенции. Във вътрешната мрежа на компанията вече е разпространено съобщение, че сделката ще стане факт. "Не се предвиждат промени в структурата на "Грей Уърлдуайд България", агенцията ще си остане самостоятелна единица и работата й няма да се промени", каза за "Дневник" Живко Калотов, изпълнителен директор на "Грей уърлдуайд" за България.

Цената, която WPP е готова да плати за придобиването на конкурентната агенция, е 1.5 млрд. долара. Тя ще бъде изплатена наполовина в брой и 50% в акции. WPP е предложила 1005 долара за акция на "Грей", като при петъчната борсова търговия стойността им беше 940 долара. Постъпленията за кешова стойност се предвижда да дойдат от емитирането на нови акции на WPP, съобщава Ройтерс. С тази сделка практически приключва консолидацията на рекламния сектор в световен мащаб, тъй като досега "Грей" беше единствената независима агенция, която не беше част от рекламен конгломерат.

Компаниите, които наддаваха за седмата по големина световна агенция, бяха френската "Хавас", WPP и компанията за търговия с ценни книжа "Хелман и Фрийдман". При обявяването на участниците в наддаването за "Грей" се смяташе, че Havas са най-заинтересовани от придобиването на агенцията, тъй като евентуалното обединение щеше да доведе до създаването на най-голямата агенция за медийно купуване в света. "Хавас" притежава "Хавас медиа планинг груп", а "Грей" - "Медиаком".

Плановете на WPP са максимално да разшири присъствието и влиянието си, като преди седмици обяви, че има намерения да се слее с руската "Видео интернешънъл", което ще я превърне в най-голямата рекламна агенция на руския пазар.