Първоначалният отлив на германските туристи е компенсиран

Първоначалният отлив на германските туристи е компенсиран

Отливът на германците от българското Черноморие в началото на лятото вече е компенсиран и големите туроператори отчитат към настоящия момент ръст в броя на туристите спрямо същия период на миналата година. Това съобщиха за "Дневник" представителите на концерните у нас.

Германските туроператори ТУИ и ИТС започнаха сезона с по-малко записани туристи от предходната година. Пазарът в Германия е най-големият за българския туризъм. Компенсирахме отрицателните резултати основно с предлагането на т.нар. пакети "последна минута" (last minute), заяви представителят на ИТС Калин Сутев. През тази година България за пръв

път излезе на германския пазар с продажбата на почивки чрез резервации в последния момент и то за най-активния сезон през юли и август. До миналата година страната не се предлагаше в такива пакети, тъй като записванията приключваха значително по-рано, още преди началото на лятото. Така легловата база в хотелите се запълваше предварително.

ИТС отчита ръст между 8 и 10% на туристите до момента, каза Сутев. Според него записванията за целия септември са много добри и заетостта в хотелите е изключително висока.

Сутев допълни, че лятната им програма за тази година е удължена с една седмица - до края на октомври. Миналата година туроператорът доведе над 160 хил. германци. Почти същия ръст отчитат засега и от ТУИ, чрез който миналата година пристигнаха най-много германски туристи - близо 200 хил., казаха от представителството на компанията.

По-добри са резултатите при "Томас Кук" - Германия, и "Ал турс". Първият туроператор отчита досега ръст от 15-16%, обяви представителят на "Томас Кук" Христо Колев, който е и управител на "Елит турс". Миналата година концернът доведе около 130 хил. германци.

Другият туроператор - "Ал турс", до момента има увеличение на туристите с 35% спрямо същия период на миналата година, съобщи представителят Венцислав Танчев, който е и управител на "Сън турс". Германската компания изпрати през 2003 г. над 23 хил. гости на почивка в България.

Според Танчев влизането на България в нишата за продажба на пакети "последна минута" се дължи на слабата заетост на хотелите в активния сезон през юли и август заради високите цени. След като хотелиерите намалиха цените, базите се напълниха, но в това няма нищо странно, тъй като това се прави в цял свят, твърди той. Българските хотелиери бяха разглезени от успехите през миналите години, като ситуацията през това лято ги научи да бъдат по-гъвкави в ценообразуването, заяви Танчев. По думите му именно затова септември е много силен месец и заетостта е висока, след като собствениците са предложили приемливи цени за туристите. "Ал турс" също удължава чартърната си програма до края на октомври.