"Щрабаг" дава експертизата за летище София
След като това ще бъдат наети български експерти, които да оценят причините, довели до дефекти в нея, обясни тя. До момента са готови резултатите само от тестовете на инженера на проекта - холандската компания НАКО. Те показват, че има отклонение 30-40% от спецификациите и технологията за полагане на настилката. Тя беше поставена от българската компания "Трейс груп", но показа дефекти на големи участъци, което наложи и извършването на двете експертизи.
От компанията заявиха, че са приложили стриктно указанията на инженера. Позицията на "Трейс груп" е, че при високите температури полимермодифицирания битум, който е по-устойчив от обикновения асфалт, става по-пластичен и на места остават следи. Според експертите на компанията деформациите са едва на 1% от настилката и не създават проблеми на летищния трафик.
След като се изясни каква е причината за дефектите, трябва да се види какъв слой от настилката ще бъде махнат и кой ще поеме разходите, каза още Касидова. Тя е категорична, че полагането на нова настилка няма да е за сметка на българската страна, за което е получено писмо от НАКО. Пусковият срок на новия пътнически терминал е август следващата година. Стойността на проекта е 110 млн. евро. "Щрабаг" поиска повторно увеличение на цената заради поскъпването на стоманата, но искането беше отхвърлено от холандската компания.