"САБМилър" се насочва към Русия, Индия и Китай

"САБМилър" се насочва към Русия, Индия и Китай

Четвъртият по големина в света производител на бира - "САБМилър" (SABMiller), планира нови придобивания на пивоварни в Русия, Индия и Китай, с което да изпревари съперника си "Анхойзер-Буш" (Anheuser-Busch). Това съобщи "Чайна дейли", като цитира изявление на източници от южноафриканската компания.

Експанзията на "САБМилър" в Източна Европа и Азия е още в резултат на високото потребление на бира в тези региони, което е близо два пъти по-голямо от това в Западна Европа. Освен това концернът планира и да промотира американските марки бира на Стария континент.

В момента обаче руското правителство обмисля възможността да забрани консумацията на алкохол на обществени места, което може сериозно затрудни инвазията на "САБМилър" в страната, коментират анализатори.

Доскоро "САБМилър" заемаше второто място в света, но загуби позициите през август 2004 г., когато белгийският пивовар "ИнБев" закупи бразилската Cia de Bebidas das Americas в сделка за 11.2 млрд. долара. Южноафриканското дружество се провали и в опитите си да закупи китайския гигант "Харбин брюъри" (Harbin Brewery), изпреварен от "Анхойзер-Буш". За да се реваншира за провала, "САБМилър" заедно с китайски партньор купиха три местни по-малки пивоварни, както и построиха завод в югоизточната китайска провинция Гуандун.

Съревнованието между "САБМилър" и "Анхойзер-Буш" датира отдавна. След популяризирането на диетите, които игнорират богатите на въглехидрати храни, войната стана по-ожесточена. Двете диетични марки на пивоварите - "Милър лайт" и "Бъд лайт", се борят да завземат по-голям пазар. За последния месец "Анхойзер-Буш" отчете повишение на продажбите на "Милър лайт" в САЩ с 2% за сметка обаче на спада на останалите марки на дружеството.