Производителите на играчки се готвят за тежка Коледа
Миналата седмица най-големият производител на играчки в САЩ - "Мател" (Mattel), отчете спад на продажбите си за третото тримесечие на годината от 2%. Показателен е и фактът, че за периода продажбите на легендарната кукла "Барби" в Америка са регистрирали понижение от 26%.
Тази тенденция обаче не е от вчера. Само за последните осемнадесет месеца в САЩ са затворени над 500 специализирани магазина. Не са и малко случаите на фалирали или напуснали индустрията дружества. Дори и "Дисни", която наскоро отвори нов магазин за играчки на "Пето авеню" в Ню Йорк, също планира да излезе от този бранш, като продаде всичките си магазини и запази само това на "Пето авеню" и тези във увеселителните си паркове.
Промяната в търсенето на играчки като цяло произтича от това, че днешните деца имат все по-голям избор, което ги прави и по-капризни при своя избор. Освен това силната конкуренция, особено от страна на добиващите все по-голяма популярност електронни игри, интернет, дори и мобилни телефони принуждават производителите да заложат на иновациите.
Големите вериги магазини като "Уолмарт", от друга страна, "задушават" по-малките. Увеличаването на работните надници и по-специално тези в Германия, което дава предимство за навлизането на евтините производители от Китай и Индия, допълнително утeжняват положението.
Като че ли обаче този проблем е засегнал по-малка степен Стария континент, където децата все още не са обхванати от технологичната треска, масово е завладяла Америка. Въпреки това европейските производители също не са подминати от тази тенденция. Последен пример за упадъка са сътресителните промени, които настъпиха за любимия на няколко поколения производител на детски играчки "Лего". Миналата седмица компанията обяви, че планира да изнесе значителна част от производството си в Китай. Новината беше съпътствана и от оттеглянето на главния изпълнителен директор на "Лего" Кийлд Кърк Кристиансен, който заема този пост от 18 години.