Новата цел на "Зентива" е Западна Европа

Новата цел на "Зентива" е Западна Европа

Експанзията на чешкия производител на генерични лекарства "Зентива" (Zentiva) в Полша и Русия ще продължи с нови придобивания на фармацевтичните пазари в Западна Европа, пише "Файненшъл таймс". Това е част от стратегията на дружеството за превръщането й в лидер на Стария континент, след като по-рано тази година реализира първата продажба на акции на пазара за първично публично предлагане в Чехия. Продажбата, която оцени компанията на 700 млн. долара, тогава предизвика засиления интерес на инвеститорите, а търсенето на акциите на чешкото дружество значително надхвърли броя на емитираните книжа.

Фармацевтичният гигант вече обсъжда закупуването на две по-малки компании от сектора в Полша, където генерира около 20% от общите си продажби. В полезрението на "Зентива" са още Унгария и Словения.

Продажбата на акциите на чешкото дружество според анализатори "отпуши" компанията. Очаква се "Зентива" да увеличи продажбите си през тази година с над 30 млн. долара, което е близо 20% повече от 2003 г. Основният плюс на "Зентива" в смелото начинание е факта, че дружеството притежава потенциала да произвежда медикаменти по западните стандарти, както и да ги продава на значително по-ниски цени от тези на западните си конкуренти. Това от своя страна обаче засили страховете на гигантите в бранша, които масово изнасят производството си в източноевропейските страни, където производството е значително по-евтино.

"Зентива" беше създадена чрез закупуването на словашката "Словакофарма" (Slovakofarma) от страна на чешката компания "Лечива" (Leciva), собственост на "Уорбърг" (Warburg).