"Ригли" купува филиали на "Крафт" за $1.5 млрд.

"Ригли" купува филиали на "Крафт" за $1.5 млрд.

Най-големият световен производител на дъвки "Ригли" (Wrigley) ще закупи бизнеса за производство на бонбони с марката "Лайф сейвърс" (Life Savers), както и този за производство на дъвки "Алтойдс" (Altoids) на "Крафт фуудс" за 1.5 млрд. долара, пише в. "Уолстрийт джърнъл". Съгласно подписаните договорености "Ригли" ще закупи и две по-малки търговски марки на хранителния гигант - гумените бонбони "Троли" (Trolli) и "Шугус" (Sugus). "Ригли" спечели битката за филиалите на "Крафт фуудс", състезавайки се с компании от ранга на "Хърши фуудс" (Hershey Foods Corp.), "Марс", "Нестле" и "Кедбъри швепс" (Cadbury Schweppes).

Сделката ще бележи нов етап в развитието на "Ригли", който ще разшири присъствието си в сладкарската индустрия, след като в началото на годината закупи сладкарския бизнес на испанската "Джойко груп" за 272 млн. в брой.

Новата придобивка се очаква до започне да носи печалба на "Ригли" едва през 2005 г. Анализатори са на мнение, че през настоящата година покупката ще причини лек спад на финансовите резултати на световния лидер в производството на дъвки.

Продажбата е част от стратегията на "Крафт" за концентриране на вниманието към основния си хранителен бизнес и разделянето с този, който не се вписва в общата концепция на американския гигант. "Алтойдс" и "Лайф сейвърс" носят на "Крафт" годишни продажби от над 300 млн. долара.

В началото на годината изпълнителният директор на "Крафт фуудс" Роджър Деромеди обяви, че се предвижда тотално преструктуриране на компанията във връзка с реорганизацията "Алтриа груп", която притежава 84% от акциите на американската компания за храни и напитки. Като част от преструктурирането ще бъде премахването на тромавата двойна система за управление на местния и чуждестранния бизнес.