Компании са недоволни от представянето на туристическата борса в Лондон

Компании са недоволни от представянето на туристическата борса в Лондон

Българските компании, които участваха в международната туристическа борса World Travel Market (WTM) в Лондон, не са доволни от представянето на страната, показа проверка на "Дневник". На националния щанд от 184 кв. м присъствие заявиха 23 фирми и организации, сред които "България ер", "Балкантурист", "Албена", "Крас плюс" ООД, "Виктория тур", Ваканционен клуб "Русалка", Съюз на собствениците в Слънчев бряг и др. Изложението се проведе от 8 до 11 ноември. Националният щанд беше на възможно най-лошото място, заяви Георги Димитров, продуктов мениджър в туроператора "Одисея Ин". Той обясни, че площта на България е била в дъното на изложбената зала и въобще не се е виждала. Страната ни е засенчена от по-предните позиции на Турция, Хърватия и Черна гора. Поради лошото разположение щандът ни беше слабо посещаван, твърди Димитров. Същото мнение изрази и управителят на "Астрал холидейз" Христо Гълбачев, който участва и с другата си компания - "ТИРС" ООД. И двамата обаче са категорични, че като дизайн и обслужване щандът на България е най-добрият до момента от всички международни туристически борси за последните години. Той е изграден и се обслужва от компанията "Арка".

Въпреки това на него е имало редица технически неуредици. През първите дни на националната изложбена площ имаше проблем с тока и се получаваха токови удари, каза Гълбачев. Бяхме като в дискотека, коментираха представители на други компании. Монтираните големи плакати с фотоси от България бяха слепени през средата и това се виждаше много ясно. Освен това постоянно се разлепваха, посочи Георги Димитров. Той допълни, че телевизорът, на който са показвани филми за страната, не е бил поставен на лицевата страна на щанда, а на гърба му. Мястото на телевизора въобще не беше избрано добре, за да привлича интерес, смята Димитров. Според него същото се отнася и за атрактивността на щанда. На него нямаше никакви атракции, както това правят другите страни, подчерта той.

Христо Гълбачев обясни, че монтираните катедри за фирмите са били твърде малки и разположени много близо една до друга, заради което е ставало стълпотворение на хора. Същото се отнася и за масите за преговори, които е трябвало да бъдат по-отдалечени една от друга. Наблюдаваната нова тенденция сред развитите туристически страни е да няма катедри за фирмите, а само маси за преговори, каза Гълбачев. Заради проблемите с участието на България на международните туристически борси през последните години някои компании вече решиха да не се включват в рамките на националните щандове. Например на изложението в Лондон "Болкан холидейз" и "Сигма кепитъл" са участвали отделно със самостоятелни площи, които са били разположени в близост до страната.

Агенцията по туризъм плаща наема на площта за България, на която е разположен щандът, както и неговото изработване. Това е част от туристическата реклама на страната в чужбина. Българските фирми, които участват, заплащат само масите за преговори и услугите в рамките на щанда.