Частни компании могат да строят терминали за комбинирани превози
Намеренията на транспортното министерство са частен инвеститор да бъде привлечен за изграждането на интермодален терминал в Казичене. Държавата ще участва с апорт на земята в проекта. След това инвеститорът може да получи концесия или да привлече оператор за терминала. Проектът е част от европейските транспортни коридори 4, 8 и 10 и ще може да приема и обработва блок влакове по направлението София - Солун, Варна, Бургас и Лом, както тирове от направлението Мюнхен, Виена, Белград - София и Истанбул. Новият терминал ще е върху площ от 300 дка, която в по-голямата си част е държавна, обясни зам.-министърът на транспорта и съобщенията София Касидова. Интерес към изграждането му проявяват британски, холандски и американски компания, обясни тя.
Канадската компания UMA започна предпроектно проучване за изграждането на интермодален терминал в Казичене.
До средата на следващата година се очаква да бъдат дадени на концесии пристанището "Леспорт"- Варна, и това в Русе. Николай Василев допуска възможността след модернизацията на пристанище Лом за него също да бъде намерен концесионер. Стойността на проекта за модернизацията на ломското пристанище е 29.7 млн. евро. През следващата година ще бъдат обявени търговете за консултант, за супервайзер и за доставка на оборудване. Модернизацията трябва да приключи през 2006 г.