"ИнБев" ще налага нови марки бира
Ако в България създаването на специализирани заведения от този тип е нова форма на немедийна реклама, това не е новост по света. Концепцията на Belgium Beer Cafй е създадена още през 1966 г. в Брюксел и днес веригата оперира в Белгия, САЩ, Холандия, Франция, Испания, Нова Зеландия, Хърватия, Румъния, Украйна, Австралия и Чехия. Всички клубове се проектират от една и съща компания за вътрешен дизайн - Creneau International, базирана в Белгия. Това означава, че увеличеният бюджет на "ИнБев" за немедийна реклама няма да се усвои от българска рекламна агенция.
По-високият бюджет за немедийна реклама няма да доведе до намаляване на разходите за медийна, обясни Зеемюлер. По думите му за следващата година "ИнБев" планира както да увеличи броя на заведенията от веригата Belgium Beer Cafй, така и да повиши бюджета за медийна реклама. "ИнБев" в момента работи с Euro RSCG, които се грижат за марката "Каменица" и Lowe Swing Communications - за марките "Бекс" и "Стела Артоа". Именно тези три марки на "ИнБев" са най-популярните у нас.
Компанията е собственик на "Каменица" АД, което притежава три пивоварни - в Пловдив, Плевен и Хасково. "ИнБев" беше създадена след обединението на "Интербрю" с бразилската "АмБев". Тя се превърна в най-големия производител на бира. Годишното производство на концерна е около 190 млн. хектолитра, оборотът - над 10 млрд. евро, а пазарният дял е 13% от световния на бира.