Разрази се нов скандал за туристическите щандове в чужбина

Разрази се нов скандал за туристическите щандове в чужбина

В Агенцията по туризъм (АТ) са подадени четири оферти по обществената поръчка за изграждане на националните щандове на България на международни туристически изложения през 2005 г., съобщиха от институцията. Става въпрос за участието на борсите ITB в Берлин (11-15 март 2005 г.), MITT в Москва (23-26 март 2005 г.), UITT в Киев (30 март - 2 април 2005 г.), WTM в Лондон (ноември 2005 г.). Кандидати да изграждат националните щандове на посочените изложения са компаниите "Арка" (която ги прави през тази година), "Юро Ар Ес Си Джи" (Euro RSCG New Europe), "Нойзи" и "МАГ адвъртайзинг". Крайният срок за подаване на оферти изтече в понеделник, а във вторник те бяха отворени в присъствието на фирмите. Комисията, която ще оценява проектите, е съставена от Митко Михайлов (главен секретар на АТ), Иван Баръмов (и.д. директор на маркетинг и реклама в АТ), Иво Маринов (директор на туристическа политика в икономическото министерство), Румен Драганов (председател на Съвета по туризъм - София) и един юрист.

Срещу състава се обяви целият туристически бранш. "В комисията трябва да има повече представители на неправителствените организации в туризма и задължително архитект, дизайнер, художник и фотограф, както такива имаше в досегашните конкурси. Директорът на Агенцията по туризъм Бисер Ялъмов заяви, че работи с бранша, но до момента не го прави", обяви Соня Алексиева, която отговаря за връзките с обществеността в Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА). Според нея участието на бранша помага да бъде направен по-добър избор на щандове, които се ползват именно от бизнеса. "След като проектът ще се избира основно от чиновници, работата е нагласена и вероятно става въпрос за корупция", смята изпълнителният директор на "Туристреклама" Петър Аврамов. Компанията е организатор на туристически борси, но отказа да участва в процедурата. За първи път се случва туристическият бизнес да не е представен в комисията, коментира и председателят на Българската асоциация на туристическите агенции (БАТА) Донка Соколова. Председателят на Българската асоциация за алтернативен туризъм (БААТ) Любомир Попйорданов също е притеснен, че няма дизайнер, който да преценява естетически идеите и излъчването на щандовете. Директорът на АТ Бисер Ялъмов каза, че има показатели, по които ще се оценяват предложенията. Комисията е назначена с негова заповед. Ялъмов няма притеснения, че тя ще направи лош избор.