Известни личности изместват традиционния образ на Дядо Коледа

На живо
Заседанието на Народното събрание

Известни личности изместват традиционния образ на Дядо Коледа

Рекламата в един от най-силните на продажби сезони избяга от традиционния образ на Дядо Коледа. По съвет на рекламните агенции компании заложиха на популярни личности за привличането на потребителското внимание. Примерите за това са многобройни - футболната звезда Христо Стойчков например стана лице на хипермаркетите "Технополис", облеклата с марка "Вайк", застраховките "Гражданска отговорност" на "Булстрад", а във вторник участва в презентацията пред испански туроператор и на "България ер", която извърши първия полет по линията София-Барселона.

Слави Трифонов отново се появи по билбордовите, този път заради "Шуменско специално", Татяна Лолова рекламира ипотечните кредити на Първа инвестиционна банка, гимнастикът Йордан Йовчев - застрахователно дружество "Виктория", шампионката по художествена гимнастика Мария Петрова убеждава в предимствата на марката "Дева" на "Рубела", "Проктър енд Гембъл" избира български популярни лица като актрисата Елена Петрова и певицата Мария Илиева за налагане на продуктите си.

Единодушното мнение на специалисти в бранша е, че по този начин българската рекламна практика се синхронизира със световната, в която отдавна знаменитостите се изявяват с рекламна цел.

Фирмите наемат известни личности с надеждата да увеличат продажбите си. Проучване на изследователската агенция "Арбитраж" потвърждава техните очаквания, защото данните за десетте месеца на годината показват, че близо три четвърти от анкетираните са на мнение, че ако един известен човек рекламира една марка, то тя сигурно си струва. Това означава, че при дългосрочно сътрудничество между популярната личност и дадена фирма действително може да се говори не само за увеличение на продажбите в краткосрочен план, но и за брандинг, свързан с името на звездата, смятат експертите. Именно затова от "Шуменско пиво" заговориха за "сватба" между бирата и Слави. По думите на Чавдар Канаров, изпълнителен директор на "Нобъл графикс", студиото, изготвило рекламния клип на "Шуменско", все пак важно е изборът на знаменитостта, която ще се използва за реклама, да бъде умело подбрана и да подкрепя концепцията на рекламата и продукта. "Само усмихнатото лице на някоя знаменитост не е достатъчно, необходима е правилна употреба на това лице, и то с достатъчна доза креативност", твърди още той.

"Искаме незасенченото име на първия в нашата страна по футбол да се асоциира с името на "Булстрад" като водеща компания в застрахователния бизнес", обясни Анюта Денкова, която отговаря за рекламата в дружеството. На въпроса дали не са притеснени от факта, че Христо Сточков рекламира още две марки, Денкова отговори, че техният стремеж не е да използват рекламното лице Христо Стоичков, а само авторитета му на футболист. Освен това фирмите, използващи Камата за рекламно лице, работят в твърде различни браншове. Именно тази реклама обаче беше оценена като "заблуждаваща" от Съюза на застрахователите в България (СЗБ) и той е сезирал Комисията по търговия и защита на потребителите. От "Булстрад" отрекоха обвиненията и обясниха, че рекламата е издържана според всички изисквания на закона.

Предколедната активност в рекламирането се проявява във всички комуникационни канали, не само в телевизията, каза Павлета Кирова, изпълнителен директор на рекламна агенция ВВМ. "В периода около Коледа и Нова година всеки от потребителите попада в таргет групата на различни продукти. Още повече че в психологията на потребителите новогодишните празници са свързани с покупката на различни стоки, за които през годината не биха се отделили средства. Поради това рекламодателите активно и агресивно предлагат своя продукт.