Продажбите на вносен алкохол се увеличават
При "Перно рикар" средното увеличение на продажбите на уиски по време на празниците е 60 на сто. Компанията предлага на българския пазар 72 марки, сред които Chivas Regal, Passport, Jameson и Bushmills, ром Havana Club и коняк Mаrtell.
От "Алайд домек", производител на Ballantine's, Beefeater, Teacher's, Laphroaig, Courvoisier, Malibu и др., също потвърдиха, че ноември и декември са най-силните им по продажби месеци. През този период продажбите ни надхвърлят два-три пъти средномесечните, каза маркетинг-мениджърът Биляна Поппетровска. Тя съобщи, че фирмата е изключително доволна от ръста на продажбите от началото на годината, но не назова конкретни цифри.
С цел да изкушат още повече потребителя и да го накарат да вземе по-бързо и по-лесно решение за покупка вносителите на алкохоли са увеличили активността си под формата на промоции, послания, отстъпки и пакетни предложения. Активизацията при рекламата на алкохолните напитки най-вероятно е свързана и с ограниченията й, които ще влязат в сила от януари. Помолени да коментират стратегиите си за празниците, от водещите фирми - вносители на алкохол, обясниха, че планират известно засилване на немедийната си реклама под формата на промоции. От "Перно рикар" казаха, че рекламите им са внимателно и прецизно обмислени и поради това приетите текстове в Закона за здравето не налагат промяна в тях. Въпреки това те са планирали промоции както в заведенията, така и във веригите супермаркети. Клиентите ще могат да опитат Jameson, сервирана по оригинален начин в зимните курорти.
"Всички компоненти на маркетинг микса ни ще бъдат застъпени в коледните ни кампании - телевизия, пресреклама и немедийна реклама под формата на промоционални пакети и отстъпки в цените", каза Ивайло Антонов от "Диаджио".
Маркетинг-мениджърът на "Алайд домек" Поппетровска обясни, че техните коледни рекламни мероприятия са стартирали още през ноември във всички канали за продажба. По-конкретно предлагаме на клиентите си подаръчни разфасовки на всички наши продукти като Ballantine's, Teacher's, Finlandia, Jack Daniel's, Courvoisier и др., включващи подарък при закупуването на бутилка от изброените алкохоли", като например чаши, DVD и др., каза тя.