Продажбите на вносен алкохол се увеличават

Продажбите на вносен алкохол се увеличават

Българите консумират все повече вносен алкохол, а по Коледа и Нова година продажбите достигат годишния си връх. Това показват данните на представителствата на трите най-големи световни производители - "Алайд домек", "Перно рикар" и "Диаджео". Компаниите използват пиковия за продажбите период, за да подсилят допълнително потребителската лоялност към марките си и предлагат на клиентите участие в разнообразни промоции. С 38 на сто са нараснали продажбите на "Диаджео" от началото на годината до коледните празници спрямо същия период на 2003 г., съобщиха от компанията, която предлага на българския пазар марките Johnny Walker, Smirnoff и Bayley's. По думите на Ивайло Антонов, маркетинг директор на фирмата, само за Коледа и Нова година продажбите им се покачват с 18 на сто спрямо миналогодишните празници.

При "Перно рикар" средното увеличение на продажбите на уиски по време на празниците е 60 на сто. Компанията предлага на българския пазар 72 марки, сред които Chivas Regal, Passport, Jameson и Bushmills, ром Havana Club и коняк Mаrtell.

От "Алайд домек", производител на Ballantine's, Beefeater, Teacher's, Laphroaig, Courvoisier, Malibu и др., също потвърдиха, че ноември и декември са най-силните им по продажби месеци. През този период продажбите ни надхвърлят два-три пъти средномесечните, каза маркетинг-мениджърът Биляна Поппетровска. Тя съобщи, че фирмата е изключително доволна от ръста на продажбите от началото на годината, но не назова конкретни цифри.

С цел да изкушат още повече потребителя и да го накарат да вземе по-бързо и по-лесно решение за покупка вносителите на алкохоли са увеличили активността си под формата на промоции, послания, отстъпки и пакетни предложения. Активизацията при рекламата на алкохолните напитки най-вероятно е свързана и с ограниченията й, които ще влязат в сила от януари. Помолени да коментират стратегиите си за празниците, от водещите фирми - вносители на алкохол, обясниха, че планират известно засилване на немедийната си реклама под формата на промоции. От "Перно рикар" казаха, че рекламите им са внимателно и прецизно обмислени и поради това приетите текстове в Закона за здравето не налагат промяна в тях. Въпреки това те са планирали промоции както в заведенията, така и във веригите супермаркети. Клиентите ще могат да опитат Jameson, сервирана по оригинален начин в зимните курорти.

"Всички компоненти на маркетинг микса ни ще бъдат застъпени в коледните ни кампании - телевизия, пресреклама и немедийна реклама под формата на промоционални пакети и отстъпки в цените", каза Ивайло Антонов от "Диаджио".

Маркетинг-мениджърът на "Алайд домек" Поппетровска обясни, че техните коледни рекламни мероприятия са стартирали още през ноември във всички канали за продажба. По-конкретно предлагаме на клиентите си подаръчни разфасовки на всички наши продукти като Ballantine's, Teacher's, Finlandia, Jack Daniel's, Courvoisier и др., включващи подарък при закупуването на бутилка от изброените алкохоли", като например чаши, DVD и др., каза тя.