"Журнал за жената" атакува пазара с ниска цена
Новото седмично списание, което е продължение на едноименното месечно, ще стъпи на пазара на 27 януари в първоначален тираж от 50 хил. броя. Промоционалната цена за първите четири броя на "Журнал за жената" е 50 ст. След първия месец цената ще се повиши с 20 ст. и ще остане постоянна.
Това е най-ниската цена за списание в България, по-ниска е дори от цената на повечето ежедневници, коментират експерти.
Изданието е насочено към жените на възраст от 25 до 45 години с афинитет към дома, традициите и семейството. "Този тип седмични женски списания са най-тиражираните не само в Западна, но и в Източна Европа, а в България такива просто няма", обясниха издателите от "Санома Блясък България". Като най-доближаващо се тематично те определят списание "Белла", чиято корична цена е 3 лева.
"Списание "Журнал" ще предизвика промени на пазара на списания в страната, но не като отнема читатели от други списания, а по-скоро като генерира нови и като пренасочи такива от седмичните вестници към списанията. С това ние ще запълним една неразработена пазарна ниша", каза Иван Антров, мениджър "Маркетинг и продажби" на "Санома Блясък България".
На въпроса дали няма притеснения, че новото списание ще изземе част от читателите на останалите издания на "Санома Блясък", Антров обясни, че "Журнал за жената" попада в различна ценова категория с "Космополитън" и в различна тематична категория с "Блясък". "Това списание е поредната стъпка от реализиране стратегията на издателството да има списание във всяка пазарна ниша", каза още той.
Позиционирането на новото седмично списание на българския медиен пазар ще бъде съпроводено с масирана рекламна кампания. Криейтив агенцията, избрана за рекламната кампания, е "Ноубъл графикс" (Noble Graphics Creative Studio), a дейностите по връзките с обществеността са поети от ПР агенцията на "Санома Блясък" - "АПРА Портър Новели" (APRA Porter Novelli). Стартът на изданието ще бъде промотиран чрез рекламна кампания в пресата, телевизионна и радиореклама, реклама в софийското метро. Слоганът на списанието и на рекламната кампания е: "За да е денят ти хубав и лек."
"С ниската си цена и многообразието на теми списание "Журнал" е призовано да стане националното списание на българката и да се хареса на много вкусове", казва Марта Михайлова, главен редактор на изданието. "Журнал" ще бъде едно изключително практично женско списание, разработено съвместно от българската редакция и европейски журналисти", допълва тя.