"Перно Рикар" иска производителя на "Бийфийтър"
Новината обаче предизвика скептицизма на мнозина, които я нарекоха спекулация. Пречките за евентуално обединение между двете компании са доста. Освен спиртни напитки дейността на "Алайд Домек" включва още и хранителен бизнес. Негови са веригите "Дънкин донътс", както и магазините за сладолед "Баскин-Побинс" (Baskin-Robins). От друга страна, въпреки добрите си финансови резултати за 2004 година "Перно Рикар" е затънал в дългове.
При всички случаи обаче новината недвусмислено показва за набиращите сила консолидационни процеси в сектора за алкохолни напитки. Особено в Европа производителите са притиснати от застаряващото население, увеличаващите се данъчни тежести за компаниите от алкохолния бизнес, които карат дори и големите в бранша да търсят нови партньори. Именно по този начин "Диаджео" се превърна в световен лидер, след като през 2001 г. закупи аржентинската "Сийграм" (Seagram).
"Перно Рикар" обяви миналата седмица оборот от 3.57 млрд. евро за 2004 г., което е покачване от 1.1% в сравнение с година по-рано. Компанията потвърди и прогнозата си за покачване на оборота на вината и спиртните напитки с между 8 и 10%.
"Алайд Домек", чиято пазарна цена достига до 7.7 млрд. евро, обяви печалба преди данъци от 753 млн. евро за финансовата 2003-2004 г., приключила в края на септември, или покачване с 5%. Оборотът за периода се е понижил с 5.31%.