"Технолукс" влага 10 млн. лв. в нови магазини
Общите инвестиции до момента надвишават 30 млн. лв. Стремежът на компанията е да разширява пазарното си присъствие и да увеличи контактите си с външни партньори. В момента "Технолукс" е представител на марките "Сони" (Sony), "Филипс" (Philips), "Уърлпул" (Whirlpool), "Крафт" (Kraft), "Индезит" (Indesit), "Аристон" (Ariston) и "Елит" (Elite). Като един от основните представители на "Сони" за България "Технолукс" възнамерява да развие и наложи традицията на "Сони уикенд" (Sony-Weekend) в техните магазини. Това са интерактивни презентации на възможностите на продуктите на "Сони".
"Технолукс" е поредната верига магазини за продажбата на домакински електроуреди, която планира активно разширяване през 2005 г. Корпоративните планове на компанията са в синхрон с тенденцията потребителите да пазаруват в големите търговски обекти и да загърбват малките магазини. Веригите масово планират изграждането на нови търговски обекти и покриването на все повече градове в страната. Това е и причината за увеличението в продажбите на електроуреди. Според информация на "Технолукс" ръстът на потреблението за миналата година е 60 на сто в сравнение с предходната година.
Наскоро от веригата "Технополис" посочиха увеличение в размер на 40 на сто за 2004 г. Според президента на "Видеолукс", собственик на "Технополис" - Божидар Колев, най-динамичните сектори са на дигиталната техника и компютърните системи. Продажбите на нови компютри са се удвоили за една година, категоричен е Колев.
От веригата "Зора" също отчитат силен ръст на пазара на техника, като прогнозите на компанията са през тази година повишението да е 20 на сто. Увеличение на продажбите регистрират и от веригата "Техномаркет Европа". Компанията обяви промоционална програма в началото на тази година.
Другата тенденция, която се забелязва на пазара, е, че веригите започват да въвеждат услугата за продажба по интернет. Всички продукти на "Технолукс" могат да се видят на страницата на компанията, а при поръчка техниката се доставя на място до клиента. Над определена сума клиентът не трябва да плаща за доставката.
-------------------------
Веригата "Технолукс" е собственост на фирма "Аладин". Компанията произвежда български уреди с марката "Елит". Собственикът на фирмата Алаедин Харфан патентова марката през 2000 г. с намерение да произвежда пълна гама електроуреди - от ютии и пасатори до печки и телевизори. Голяма част от тях в момента се сглобяват в чужбина изцяло с китайски детайли. В завода на фирмата в Стара Загора се асемблират телевизори и DVD плеъри, като годишното производство на плеъри достига 20 хиляди. Сглобяването на телевизори започва от 2003 г. Веригата магазини разполага в момента с 23 търговски обекта в градовете София, Пловдив, Плевен, Варна, Русе и Видин.