У нас се търсят все по-скъпи вина

У нас се търсят все по-скъпи вина

Както на вътрешния, така и на външния пазар все повече нарастват продажбите на качествените и по-скъпи вина, за сметка на т. нар. народни, отбелязват в навечерието на "Винария 2005" специалистите в бранша. Доказателство за това е и 40 процентното изпълнение на квотата за износ на вина за ЕС, определяно като рекорд. По данни на Националната лозаро-винарска камара рязко е увеличен и износът на вина за Русия, достигнал 30 млн. литра. Винарите се насочват към бутилковите серии, а технолозите се надпреварват в създаването на все по-добри и ароматни вина.

Митът, че колкото по-старо е виното, толкова по-добро е то, вече е разбит. Това отбеляза неотдавна Маргарит Тодоров, изпълнителен директор на "Домейн Бойар", компанията с водеща позиция в производството и износа на български вина през

последните години, отчитаща по данни на статистиката продажби над 15 милиона литра годишно. Според Тодоров мистичният ореол на някои класически и стари марки вина вече е паднал и сега хората сами оценяват напитката според нейния вкус и качество.  Културата на виното, колкото и стара и традиционна да е, се

променя и следва модните тенденции, които вече не са с "дъх на стара бъчва", смятат енолозите.

За да се създаде обаче вино с неповторим произход и характер политиката във винопроизводството трябва да бъде насочена към съчетаване на винарството с лозарството, смятат мениджърите на "Домейн Бойар". "Новият прочит" на историята за тероарните вина /от деклариран район/ в България е виното Solitaire, обявиха от компанията. Новата серия от бутикови single vineyard вина на Solitaire - Мерло  2003 от Узунджово и Каберне Совиньон 2003 от Поляново ще бъдат показани на специална дегустация по време на откриващия се утре Международен панаир

"Винария" в Пловдив.