У нас се търсят все по-скъпи вина
Митът, че колкото по-старо е виното, толкова по-добро е то, вече е разбит. Това отбеляза неотдавна Маргарит Тодоров, изпълнителен директор на "Домейн Бойар", компанията с водеща позиция в производството и износа на български вина през
последните години, отчитаща по данни на статистиката продажби над 15 милиона литра годишно. Според Тодоров мистичният ореол на някои класически и стари марки вина вече е паднал и сега хората сами оценяват напитката според нейния вкус и качество. Културата на виното, колкото и стара и традиционна да е, се
променя и следва модните тенденции, които вече не са с "дъх на стара бъчва", смятат енолозите.
За да се създаде обаче вино с неповторим произход и характер политиката във винопроизводството трябва да бъде насочена към съчетаване на винарството с лозарството, смятат мениджърите на "Домейн Бойар". "Новият прочит" на историята за тероарните вина /от деклариран район/ в България е виното Solitaire, обявиха от компанията. Новата серия от бутикови single vineyard вина на Solitaire - Мерло 2003 от Узунджово и Каберне Совиньон 2003 от Поляново ще бъдат показани на специална дегустация по време на откриващия се утре Международен панаир
"Винария" в Пловдив.