"Чедок" очаква 30% ръст на туристите за България

"Чедок" очаква 30% ръст на туристите за България

 

Мирослав Иванов, Прага

Най-големият чешки туроператор "Чедок" очаква значителен ръст на туристите за България за летния сезон на 2005 г. Това обяви генералният директор на компанията Мирослав Рес, който се срещна със зам.-министъра на икономиката Димитър Хаджиниколов в рамките на туристическото изложение Holiday World, което се откри в Прага. Туроператорът се надява да доведе с 30% повече гости по българското Черноморие в сравнение с миналата година. През 2004 г. компанията е изпратила 12 500 туристи, посочи Венцислав Тончев, представител на "Чедок" за България и управител на "Сън турс". Той допълни че чешкият туроператор ще прави чартърни полети от Прага, Бърно и Острава до Варна и Бургас със собствената си авиокомпания ТВС. Танчев каза, че "Чедок" разширява контингента в хотелите, с които оперира, но включва и някои нови бази в големите курорти. Като нови дестинации от миналата година предлага Кранево и Обзор. Мирослав Рес съобщи, че "Чедок" и българският им партньор "Сън турс" планират да изграждат заедно ваканционни селища между Царево и Приморско. Той не посочи размера на инвестициите, които ще бъдат направени. Двете компании в момента довършват хотелски комплекс с апартаменти за продажба в Златни пясъци.

Друг голям чешки туроператор за България е "Александрия". Компанията обяви страната ни за хит дестинация за 2005 г. През тази година общо 15 чешки туроператори предлагат България - "Чедок", "Фишер", "Александрия", "Българиятур", "Викомт", "Стефани", "Паркам холидейз", "Фиротур", Екзим тур", "Юлисес тръст", "Татратур", "СК България", "Еър травел сървис", "Ретур". Нов е "Инекс", който предлага Златни пясъци, Обзор, Слънчев бряг, Несебър, Созопол, Приморско и Китен. Само "Александрия" предлага ски почивки в Боровец и Банско.

Основни конкуренти на България на чешкия пазар са Гърция, Турция и Хърватия. Туроператорите освен към летни почивки започват да се интересуват от предлагане във вътрешността на страната - културно-познавателни обиколки, екотуризъм и зимен ски туризъм, заяви директорът на Агенцията по туризъм Бисер Ялъмов.

Чехия е традиционен целеви пазар за България, като през последните три години се наблюдава нарастване на търсенето и ръст в броя на туристите. През 2004 г. страната е посетена от над 102 хил. чешки туристи, което е с 30% повече в сравнение с предходната година. Чехия се нарежда на четвърто място по изпратени гости за летен туризъм след Германия, Великобритания и Русия. След Чехия веднага се нареждат Полша и Швеция.