Кол-центрове свалят разходите на компаниите
Според него компаниите могат да прехвърлят част от административните процеси в такива центрове. Те изживяха бум в България през последните две години, но страната не беше засегната от първата вълна в Европа от 80-те години на миналия век.
Инвестицията в изграждането на кол-център е около 80 хил. долара, но ако обажданията са по-малко от 20 хил. в денонощие, той е неефективен, обясни Чавдар Николов, директор на Call Center.bg.
БТК вече направи кол-център с Моnеy Gram и изгради няколко в големите градове. "Софсправка" вече предлага доверителни услуги от името и за сметка на други компании, съобщи Чавдар Николов.
Компанията вече работи с Главна данъчна дирекция, като автоматично обслужва телефон, на който гражданите могат да получат информация при проблем с данъчните декларации. "Софсправка" обслужва и поръчките по телефона на козметичната компания "Орифлейм", а от март ще започне съвместна дейност със спортния тотализатор. "Софсправка" дава информация за адресите на български и чуждестранни компании.
Дружеството вероятно ще поеме досегашните функции на спряната от БТК услуга 144.
"Овергаз" също планира да открие кол-център за страната, но все още не е взето конкретното решение дали ще го прави самостоятелно, или чрез привличането на компании, специализирани в тази дейност.
"Електроразпределение Пазарджик", след като откри център за работа с клиенти и кол-център, вече работи по виртуален такъв, съобщи управителят му Стефан Апостолов. Той обясни, че телефонният център е позволил на дружеството да подобри качеството на обслужването и да стигне до крайните клиенти.