България започна рекламна кампания за туризма в чужбина
За първи път България стартира масова рекламна кампания на международните туристически пазари. От две седмици по паневропейския телевизионен канал "Евронюз" (Euronews) вървят два 30-секундни рекламни клипа за страната, обяви изпълнителният директор на Агенцията по туризъм Бисер Ялъмов по време на международната туристическа борса ITB, която се провежда в Берлин.
Единият клип представя възможностите за ски, а другият - за морски туризъм. Според Ялъмов в скоро време ще се завърти реклама и по други паневропейски телевизионни канали, като засега заявка е направена за "Евроспорт" (Eurosport). По думите му кампанията ще се засили през април, когато се очаква подписването на договора за присъединяване на България към Европейския съюз. Тогава в акцията ще се включи и Министерството на външните работи.
Бисер Ялъмов посочи, че по поръчка на Агенцията по туризъм са изработени общо осем рекламни клипа. Те представят страната с единна визия като атрактивна целогодишна туристическа дестинация.
Отделно е направен филм от 30 минути за България, който показва възможностите за летен и зимен туризъм, винени турове и дегустации и културен туризъм. Друг филм, също от 30 минути, е изработен специално за рекламата на София като врата към България. Направени са още нови рекламни материали, които се показват за първи път на борсата в Берлин.
Те представят страната като цяло и поотделно възможностите за конгресен туризъм, културен туризъм, градовете в България, балнеология, вина и кулинарен туризъм, зимен и летен туризъм. Изработени са и рекламни карета за печатни издания, които ще започнат да се пускат в големи вестници и специализирани туристически издания, обясни Ялъмов.
Страната се представя за първи път на голямо международно събитие с единна визия като атрактивна целогодишна туристическа дестинация - по време на международната туристическа борса ITB в Берлин. Българският туристически продукт се рекламира на национален щанд от 37 компании, неправителствени организации и общини на изложението, което продължава до 15 март. На него присъстват компаниите "Албена" АД, "Ривиера" АД, "Дюни" АД, "Балкан холидейз сървисис", "Балкантурист" и др.
Щандът е съставен от две части с площ съответно 182 и 60 кв.м. Изграден е от компанията "Нойзи" ООД, която беше избрана от Агенцията по туризъм след конкурс. Направен е в модерен стил, добре осветен и за първи път на него има огромни фотоси - два повтарящи се за морския туризъм и един - за зимния туризъм. Агенцията и посолството ни в Берлин издигнаха голям билборд на България на сградата на посолството с фотос от морския курорт Златни пясъци. С посланик Меглена Плугчиева обсъждаме създаването на туристически информационни бюра в Германия, каза Бисер Ялъмов.
Той допълни, че ще направят кол-център в Берлин, който ще бъде в сградата на комплекса на посолството - в търговското представителство. В него ще бъдат наети на работа почасово български студенти, които учат в германската столица.
---------------------
Министърът на културата и туризма Нина Чилова се срещна в събота с турския си колега Атила Коч в рамките на борсата ITB в Берлин. Двамата обсъдиха възможностите за създаване на общ туристически продукт в региона. Те разговаряха за проекта "Златният триъгълник", който включва София, Истанбул и Атина, с огромен потенциал за привличане на туристи на базата на богатата история и култура.