Германски експерти критикуват липсата на информация за България
Представители на туристическия бизнес в Германия, научните среди и културата определят информацията за туристическите възможности на България в тяхната страна като недостатъчна, а в повечето случаи и въобще липсва такава.
Това стана по време на дискусия в Европейската академия в Берлин, организирана от българското посолство по темите "Българско-германските икономически отношения и ролята на туризма" и "България като туристическа дестинация - положителни страни и предизвикателства". Според Екарт Стратеншулте, ръководител на Европейската академия, е важно позиционирането на странати ни на международния туристически пазар.
Трябва да се знае какви туристи ще привличате и какво ще правят те в България, заяви той. По думите му е необходимо да се предлагат разнообразни услуги и атракции за различни класи гости, а не да идват само да се напиват в страната.
Според участници в дискусията в Германия не излизат като цяло положителни статии за България, което не влияе добре и на имиджа на страната като туристическа дестинация. Повечето статии са негативни - за убийства, проститутки, наркодилъри и др. Все още туристите не могат да си отговорят на въпроса: "Защо да предпочета България пред Турция например?", обясниха участници.
Германец посочи как е бил на почивка в Банско и местните хора му казали, че германските туристи са ги забравили за разлика от британските. По думите му никой в Германия не знае, че България предлага отлични условия за ски туризъм и по-добри цени от Австрия и Швейцария. Липсва рекламна кампания за зимния туризъм.
От друга страна, се препоръчва Банско да бъде запазен в сегашния вид като красив малък град от селски тип, което го отличава от големите модерни курорти по света. По този начин ще се запази неговата богата култура, история и природа. Германските експерти смятат, че в Банско няма място за големи обекти и е недопустимо разрушаването на природата със строителството на 70 хотела.
Изпълнителният директор на Агенцията по туризъм Бисер Ялъмов заяви на срещата, че вече имат за цел да се представя България като целогодишна туристическа дестинация. За целта трябва да се развие балнеологията, СПА туризма, конгресния туризъм и др. специализирани видове.
Големите германски туроператори ТУИ и "Томас Кук" включиха зимните ни курорти в своите каталози. Искаме да започнем да представяме страната по региони, обяви Ялъмов. Според него всяка година у нас идват чужди журналисти, които правят репортажи за различните видове туризъм. Ялъмов допълни, че агенцията ще продължава да работи по този начин, защото е най-добрият подход за рекламиране на страната. България за разлика от Турция може да предложи по-хубаво време, добро и топло посрещане, нови хотели и инфраструктура и по-добри цени, допълни той.
Освен това сигурността в страната е най-важното ни предимство в сравнение с конкурентните дестинации.
Германските туристи все още питат дали им е необходима виза при пътуване до България и либерализиран ли е въздушният транспорт, т.е. дали може да се стигне евтино до страната със самолетни полети. Зам.-министърът на културата и туризма Димитър Хаджиниколов обяви, че се обсъжда идеята гражданите на Европейския съюз да започнат да влизат от догодина у нас само с лични карти, без да е необходим задграничен паспорт.
Бисер Ялъмов каза, че от 2007 г. България ще се присъедини към споразумението "Отворено небе" и пазарът ще бъде либерализиран. Ще ни радва, ако дойдат в страната евтините авиопревозвачи, допълни той.