"Нестле България" пуска минералната газирана вода "Сан Пелегрино"

"Нестле България" пуска минералната газирана вода "Сан Пелегрино"

Само три седмици след като стана ясно, че "Кока-Кола" е купила минералната вода "Банкя", и "Нестле България" обяви, че ще стъпи на пазара на бутилирана вода в България с международната си марка "Сан Пелегрино". Този път обаче представителите на бранша не очакват това сериозно да повлияе на пазара и да доведе до разместване на позициите на компаниите. Причината е, че продуктът на "Нестле" ще заеме високите ценови сегменти и няма да се предлага в търговската мрежа в страната.

"Нестле България" пуска "Сан Пелегрино" в някои от скъпите ресторанти и големите хотели в България. Засега има сключени договори с хотели като "Хилтън", "Кемпински Зографски", "Гранд хотел София" и други и с ресторанти като "Уно Би Би Кю" (Uno BBQ), "Енотека уно" (Enoteca Uno) и т.н. Плановете на компанията са водата да се предлага и във веригата "Макдоналдс", обясниха още от "Нестле България". Водата ще се бутилира навън и ще се внася от Италия. Засега няма планове водата да започне да се бутилира в България. Продуктът ще се предлага в стъклени бутилки в разфасовки от 250 и 750 мл. На пазара у нас вече има някои български марки, които се продават в стъклени бутилки. Съвсем наскоро "Девин" пуснаха продукт в стъклена опаковка, такава имат и "Горна баня".

Пускането на "Сан Пелегрино" на пазара не е новост, защото водата се продаваше в България преди десет години, обясни председателят на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки Минчо Бошев. По думите му тя не е предназначена за масовия потребител, а за хората, които са свикнали да пият скъпа вода. Конкурентните продукти на пазара на бутилирана вода са в ниската или средната ценова категория, добави Бошев.

Водите във високия ценови сегмент имат по-умерен шанс за успех, обясни пък изпълнителният директор на "Девин" Цветан Лъжански. В момента минералната вода "Девин" е сред лидерите на пазара. "Сан Пелегрино" ще освежи пазара, но няма да го промени, заключи Милчо Бошев.

"Сан Пелегрино" е минерална газирана вода от висок клас. Тя е собственост на "Нестле уотърс" (Nestle Waters), която е част от хранителния концерн "Нестле". Другите марки на компанията са "Перие" (Perrier) и "Вител" (Vittel). Оборотът на "Нестле уотърс" в световен мащаб за миналата година е 8 млрд. швейцарски франка, а "Сан Пелегрино" се предлага в повече от 100 държави.

На пазара в България има над 40 марки бутилирана вода, повечето от които са български. Четири компании си делят повече от 60 на сто пазарен дял и това са "Девин", "Банкя" и двете бутилиращи компании на минералната вода "Горна баня".