Битката за концесията на пристанище "Леспорт" се разгаря

Битката за концесията на пристанище "Леспорт" се разгаря

Седем компании подадоха оферти за концесията на варненското пристанище"Леспорт", съобщиха от Министерството на транспорта и съобщенията. Това са "Ти Ай Метълс" ЕООД, "Интерпорт България", "Портфлот- Бургас", "Трансимпекс", ТЕЦ "Марица 3- Димитровград", "Газтрейд" и "БМ порт". Конкурсът привлече интереса на големи играчи от бранша. Христо Ковачки участва с две компании в процедурата - "Портфлот Бургас" и ТЕЦ "Марица 3-Димитровград". "Трансимпекс" неофициално се свързва със собственика на "Нове холдинг" Васил Божков, макар самият той да отрича тази връзка. "Газтрейд" е една от големите фирми на пазара на пропан-бутан. "БМ порт" на Георги Бонин е една от големите компании в бранша. С друга своя фирма - "БМ стар", Бонин заедно с германската компания "Фрапорт" участва в процедурата за концесията на летищата във Варна и Бургас. Консорциумът оспори избора на летището в Копенхаген за техен концесионер. В управителния съвет на варненската компания "Интерпорт" участва шефът на дирекция "Експлоатация" на пристанище "Леспорт" Стефан Кънев. Съдружник в същото дружество е и Павлин Николов, който участва в процедурата с компанията "Интеркомгруп", която въпреки заявения интерес не подаде оферта. От конкурса се отказаха "Инмат" и "Полимери".

Победителят в конкурса ще получи концесия за 30 години.

Пристанище "Леспорт" е известно сред варненци като дървеното заради разтоварването през миналия век на дървесина, доставена от Коми. За деветте месеца на миналата година "Леспорт" отчете нетна печалба от 456 хил. лв., което бележи увеличение спрямо 2003 г.

След седмица конкурсната комисия трябва да излезе с доклад за класиране на кандидатите. Очакванията са, че процедурата ще приключи преди парламентарните избори. Според условията на конкурса инвестиционното предложение има тежест от 25%, като за първите две години от концесията се изисква минимална инвестиция от 2 млн. лв., а за десет години - 7 млн. лв. Същата ще е оценката за достигане на средногодишен оборот. Кандидатите трябва да представят изчисления за таксите на порта. С по 20% се оценява предложението за фиксираната част от концесионното възнаграждение и променливата част. Бизнес планът има 10% тежест при оценката. Предложението за фиксираната част от възнаграждението не трябва да е по-малко от 128 хил. евро.

С десет дни беше удължен срокът за подаване на оферти за концесия на пристанище "Варна запад" терминала за насипни товари. Интерес към бъдещия терминал проявява "Агрополихим".