Евтин авиопревозвач е готов да лети до България
Компанията вече е получила разрешение от унгарската страна и съгласието на българското транспортно министерство. Очаква се полетите на компанията да започнат до няколко месеца след като получи разрешение от българската въздухоплавателна администрация. По думите на Василев навлизането на евтиния превозвач на българския пазар не е заплаха за местните авиокомпании. Засега цените, които ще предложи компанията, остават неизвестни.
Появата на евтини превозвачи ще доведе до намаление на цените на самолетните билети и ще увеличи потока от туристи, коментира изпълнителният директор на Агенцията по туризъм Бисер Ялъмов. Той припомни, че състоянието на инфраструктурата отблъсква туристите от България.
От "България ер" заявиха, че не се притесняват от конкуренцията на "Виза еърлайнс". Пазарът е все още регулиран и трябва да се даде възможност на българските превозвачи да се подготвят за отварянето му, смята изпълнителният директор на "Хемус ер" Димитър Павлов. Той посочи, че в момента българските авиокомпании наемат или купуват самолети, за да се подготвят за конкуренцията.
Австрийските авиолинии предлагат ниски цени и уикенд билети от 145 евро за отиване и връщане до Виена, съобщи регионалният мениджър за България, Косово и Македония Камен Кичев. Той смята, че регионалният пазар е интересен и е неизбежно до влизането на България в ЕС тук ще се се появят евтини авиокомпании. През 2004 година германската компания "Бекс ер" обяви, че ще лети до България, но след няколко месеца от съществуването си беше затворена от Комисията за търговия и защита на потребителите, защото нямаше нито лиценз за авиокомпания, нито беше туроператор. Така над сто пътника закупиха билети, без да могат да летят. В началото на годината компанията са появи с ново име - "Имеджин еър", като заяви, че ще извършва редовни полети от втората четвърт на 2005 г. Отново се оказа обаче, че няма необходимите документи.
IATA очаква приходите от продажба на билети да се увеличат от 100 млн. долара на 130 млн.
долара, съобщи представителят на организацията за България Йордан Карамалаков. За четиримесечието на тази година продажбите са нараснали с 33%. Организацията има програма за намаляване на разходите на авиокомпаниите, която предвижда въвеждане на електронни билети до края на 2007 г. и съоръжения за самостоятелно чекиране на пътниците. Липсата на тези системи е пречка за извършването на такива полети от летищата във Варна и Бургас. Карамалаков твърди, че до три-четири години капацитетът на новия терминал на летище "София" ще бъде запълнен и затова трябва да се използва старият за чартърните полети. Новият терминал трябва да бъде завършен до август и да заработи от следващата година. Николай Василев вече изрази опасението си, че този пусков срок едва ли ще бъде спазен.
--------------
"Виза еърлайнс" е регистрирана в Лондон, има филиали в Унгария и Полша. Основни акционери в компанията са фондове за рисков капитал, които са вложили в нея 40 млн. евро. Компанията има 24 маршрута до 15 летища и предстои да открие още шест. Разполага с шест самолета "Еърбъс" А-320 и бази в Будапеща и Катовице.