Кратки икономически новини
Търговска банка "Алианц България" увеличи лихвите по срочния депозит "Алианц комфорт", с което доходността по тях достигна до 7.76%. Повишението се отнася за спестяванията в левове и евро. Клиентът има възможност да избира дали да получава лихвата след всеки изтекъл месец, или тя да се прибави (капитализира) към сумата на депозита. Лихвата е гарантирана до падежа на депозита и при неизтеглена ежемесечна лихва в зависимост от срока на депозита доходът е до 7.76% за спестявания в левове и до 6.85% за евродепозитите. Клиентите ще имат и възможност да довнасят суми по всяко време.
HVB Bank Biochim и Пощенска банка предлагат преференциални условия за ипотечните кредити на“Имоти експо”
Само за изложението “Имоти експо” HVB Bank Biochim (“Ейч Ви Би банк Биохим”) намалява с 1% действащите лихви по ипотечните си кредити. Това означава фиксирани лихви от 5.8% за първата година (за кредити в евро). Ипотечните заеми се отпускат в левове, евро или долари. Намалението с 1% важи не само за лихвата за първата година, но и за целия период на кредитите, който за евро и щатски долари наскоро беше увеличен до 25 години, а за левове е до 20 години. Пощенска банка предлага преференциални условия по жилищните си кредити в рамките на тазгодишното издание на изложението. До 30 юни жилищният кредит се отпуска без такса за разглеждане на документите и с 50% отстъпка от таксата за управление.
"Ер Франс-КЛМ" излезе на загуба
Най-голямата авиокомпания в света по приходи "Ер Франс-КЛМ" обяви, че високите цени на горивата са довели до отчитането на загуба през четвъртото й финансово тримесечие, съобщи агенция Ройтерс. От компанията отчетоха загуба за периода в размер на 6 млн. евро в сравнение с печалба от 42 млн. евро за същия период година по-рано. В същото време обаче ръстът в броя на превозените пътници, както и спестените разходи след сливането на френския и холандския авиопревозвач през миналата година са допринесли за повишение на печалбата за цялата година. За изминалата финансова година от компанията отчитат ръст от 20% в чистата печалба до 351 млн. евро. След сливането с КЛМ са спестени разходи в размер на 115 млн. евро през изминалата година.
"Л'Ореал" купува по-малък конкурент
Френската козметична компания "Л'Ореал" обяви, че е закупила американската компания SkinCeuticals, която произвежда луксозни продукти за грижа за кожата, използвани главно от професионални козметици и гримьори, предаде агенция "Дау Джоунс". От компанията не уточняват сумата по сделката. Придобиването на SkinCeuticals е от стратегическо значение за L'Oreal, защото ще ни позволи да засилим позициите си в областта на професионалните продукти. Този пазар, на който SkinCeuticals е лидер, е изключително обещаващ и с голям потенциал в световен аспект, заявяват от френския гигант, коментират анализатори.
"Вивенди" утрои печалбата си
Медийният и телекомуникационен гигант "Вивенди юнивърсъл" (Vivendi Universal) обяви резултати леко над очакванията за първото тримесечие на 2005 г., утроявайки нетната си печалба в сравнение със същия период на предходната година, предаде Ройтерс. Нетната печалба на компанията за първото тримесечие се е покачила до 502 млн. евро срещу 166 млн. евро година по-рано. Постигнатите резултати са над очакванията на анализаторите и се дължат на силното представяне в областта на игрите, музиката и медиите. За цялата година от компанията очакват нетна печалба от минимум 1.8 млрд. евро.
Британската ВТ удвои потребителите си на интернет
Британската телекомуникационна компания BT Group отчете ръст в печалбата си за изминалото тримесечие от 44% основно поради увеличения брой на интернет потребителите й, съобщи Ройтерс. Чистата печалба за тримесечието възлиза на 435 млн. паунда в сравнение с реализираната за същото тримесечие на миналата година печалба в размер на 303 млн. паунда. За цялата изминала финансова година чистата печалба на компанията възлиза на 1.8 млрд. паунда в сравнение с 1.4 млрд. паунда за предходната година. Компанията разчита на интернет услугите си за осигуряване на бъдещ растеж поради силния ръст на конкуренцията при традиционните телекомуникационни услуги. Интернет потребителите на ВТ за периода са се удвоили и са достигнали планираното по-рано ниво от 5 млн. потребители. В същото време обаче спад регистрират потребителите на фиксирани телефонни услуги, които са се понижили за годината с 9% поради силната конкуренция и спада в цените на услугите