Долината на розите се готви за японските туристи
През 2004 г. имаше ръст на японските посещения между 30 и 35 на сто и очакваме това увеличение да се задържи и тази година, посочи Лефтеров. Основната причина за засилване на интереса към България като туристическа дестинация са съвместните усилия на българските и на японските туристически агенции, посочи той.
Японските туристи са най-голямата група, която посещава страната специално за розобера в Долината на розите. Над 1000 гости от Япония очакваме да дойдат и тази година, каза Лефтеров. Другите компании, които организират гостуванията на японците в страната, са "Вегена", "Балкантурист", "Болкан холидейз", "Ренесанс" и др. Програмите продължават от април до ноември, като пикът е по време на розобера. Празникът тази година ще е на 3 и 4 юни. Посещенията се организират за 5-6 дни и включват една или две нощувки в Казанлък. Някои японци идват в града само за един ден, по време на самия розобер, обясни Лефтеров. Туристите отиват рано сутринта на полето и се посрещат от берачите. Програмата включва песни, танци и фолклорни ритуали, свързани с брането на рози. Туристите посещават и празненството в града, ядат традиционни ястия, опитват розов ликьор и сладко от рози, запознават се със старата технология за дестилиране на розовата вода и др.
Посещенията на японците включват пътуване до други забележителности в района, разглеждане на музеи и др., обясни Лефтеров. Празникът на розата е интересен и за посетители от други държави - Италия, Франция, Испания, дори Латинска Америка и САЩ.
Японският пазар се смята за изключително перспективен за българския туристически продукт с акцент културен туризъм. Предвижда се в програмите на японските компании за България да бъдат включени Сандански, Мелник и Банско като атрактивни туристически направления.