Долината на розите се готви за японските туристи

Долината на розите се готви за японските туристи

До 30 на сто повече японски туристи се очаква да посетят страната през 2005 г., като голяма част от тях идват за розобера в България в началото на юни. Това съобщи управителят на туристическата агенция "Съншайн турс" Благовест Лефтеров, която е сред основните фирми, които водят японски туристи у нас. По данните на туроператорите през 2004 година страната е била посетена от повече от 7 хил. японски туристи.

През 2004 г. имаше ръст на японските посещения между 30 и 35 на сто и очакваме това увеличение да се задържи и тази година, посочи Лефтеров. Основната причина за засилване на интереса към България като туристическа дестинация са съвместните усилия на българските и на японските туристически агенции, посочи той.

Японските туристи са най-голямата група, която посещава страната специално за розобера в Долината на розите. Над 1000 гости от Япония очакваме да дойдат и тази година, каза Лефтеров. Другите компании, които организират гостуванията на японците в страната, са "Вегена", "Балкантурист", "Болкан холидейз", "Ренесанс" и др. Програмите продължават от април до ноември, като пикът е по време на розобера. Празникът тази година ще е на 3 и 4 юни. Посещенията се организират за 5-6 дни и включват една или две нощувки в Казанлък. Някои японци идват в града само за един ден, по време на самия розобер, обясни Лефтеров. Туристите отиват рано сутринта на полето и се посрещат от берачите. Програмата включва песни, танци и фолклорни ритуали, свързани с брането на рози. Туристите посещават и празненството в града, ядат традиционни ястия, опитват розов ликьор и сладко от рози, запознават се със старата технология за дестилиране на розовата вода и др.

Посещенията на японците включват пътуване до други забележителности в района, разглеждане на музеи и др., обясни Лефтеров. Празникът на розата е интересен и за посетители от други държави - Италия, Франция, Испания, дори Латинска Америка и САЩ.

Японският пазар се смята за изключително перспективен за българския туристически продукт с акцент културен туризъм. Предвижда се в програмите на японските компании за България да бъдат включени Сандански, Мелник и Банско като атрактивни туристически направления.