"Фикосота" инвестира 500 хил. евро в нова линия
Лилов каза още, че автоматизираната линия е изработена по специална поръчка и ще бъде монтирана в производствения цех за водосъдържатели. „Линията ще заработи до няколко месеца и ще доведе до увеличаване на капацитета три пъти - от досега произвежданите от 80 души 120-130 хил. водосъдържателя годишно ще се постигне производство на около 400 хил. от 10 души", обясни Лилов. Според него ще се намали и себестойността на продукцията, която ще стане и по-конкурентна на европейските пазари.
„Фикосота" изнася бойлери в 15 държави, сред които Русия, Украйна, Испания, Аржентина, Дания и др. „Предстои износ и за Швеция, като планираме да експортираме около 5-6 хил. броя годишно", каза Тодор Лилов.
По думите му компанията отбелязва ръст от 70-80% годишно в производство и продажби, като това я прави най-бързо растящата на пазара на водонагревателни уреди. „Амбицията ни е да станем значим европейски играч в тази група продукти, ние произвеждаме бойлери от 7 години, световните компании имат поне 30-годишна традиция", коментира Лилов.
„Фикосота" притежава три завода в района на Шумен, оборудвани с най-модерни автоматични линии за производство и монтаж на отоплителни уреди, вентилаторни и газови печки, конвектори, маслени радиатори, HM (Heat Machine) и водонагревателни уреди/бойлери с различен литраж и видове - проточни, със стъклокерамично покритие, с неръждаем водосъдържател, бойлер със серпентина. Шуменското дружество извършва и професионална климатизация на обществени сгради.
Всички продукти на компанията са изпитани и сертифицирани в германските лаборатории TUV Saarland. „Фикосота" притежава собствена марка Tesy, регистрирана в над 40 държави в света. Компанията е ексклузивен представител за България на De Longhi, Kenwood, JetAir, Clima Veneta. В нея работят около 470 души.