Идването на "Ролс-Ройс" е голямата новина от автосалона
Цената на актуалната модификация "Фантом" тръгва от 320 хил. долара, което все пак не прави автомобила най-скъпия продаван официално у нас. Палмата на първенството засега се държи от бутиковата лимузина на "Мерцедес" "Майбах", чийто най-евтин вариант у нас може да се купи за около 460 300 долара. Именно "Майбах" стана първа от най-луксозните марки, която представи официално в България. Пътуващото роуд-шоу на марката мина през страната в края на 2003 г. и за нула време бяха подписани седем сделки.
Следващата култова луксозна марка, която дойде у нас, беше "Порше". Легендарните спортни автомобили имат официален представител в България от юли миналата година, като отчетените продажби за 2004 г. са над 60.
Пак на автосалона стана ясно, че други две спортни легенди - "Мазерати" и "Бугати", също могат да се поръчат у нас чрез вносителя на "Ауди" и "Фолскваген" - "Порше БГ".
Идването в България на толкова култови и скъпи марки говори поне за две неща - наличието на развит автопазар и достатъчно богати хора с доказани доходи, коментираха неофициално от Съюза на вносителите на автомобили (СВАБ). Иначе данните на СВАБ показват, че пазарът на лимузини у нас е символичен - 15 продажби за първите пет месеца на годината. На най-голямо търсене се радва седмата серия на БМВ с пет сделки, следвана от "Ауди" А8 и "Мерцедес" S-класа с по четири.
Сред спортните коли гамата на "Мерцедес" (CL,CLK,SL,SLK) няма конкуренция, като от януари до май официалният вносител на марката "Балкан Стар" е продал 11 от общо 24 коли в сегмента.
От премиум сегментите най-сериозни продажби в България има при големите всъдеходи (SUV2). За първите пет месеца на годината са сключени 612 сделки, а пазарният дял на сегмента е 5%. Безапелационен лидер тук е "Ленд Круизер" на "Тойота" със 177 продажби, следван от "Санг Йонг Рекстън" (103 сделки) и "Волво XC" 90 (87).
----------
Най-голямото автомобилно изложение, правено досега у нас - петнадесетият софийски автосалон, приключи вчера вечерта. Форумът отбеляза рекорди по отношение на заета площ, посещаемост и сключени сделки, но точните цифри до редакционното приключване на броя се уточняваха. Тазгодишното издание на автосалона е последното в досегашния формат - леки автомобили и камиони на едно място. От 2006 г. четните години ще има специализирано изложение за камиони и автобуси, а нечетните - за коли и мотоциклети.
В последния ден на автосалона Преслава Нинкова от щанда на "Санг Йонг" беше коронована като "Мис Автосалон 2005" на специална церемония, организирана от "Експо-Тийм" и Съюза на вносителите на автомобили в България, "Белгарреклама", модна агенция "Визаж" и "Орифлейм", генерален спонсор на събитието. Преслава е едно от момичетата, които можеха да бъдат забелязани до модела "Рекстън". За пръв път конкурсът бе толкова оспорван, защото Преслава и Катя Харалампиева от щанда на "Ауди" получиха равен брой точки на финала. След балотаж седемчленното жури връчи титлата на момичето на Rexton.