Технически прегледи на колите ще се правят по еднакви критерии
България се присъедини към Виенската спогодба за техническата изправност на превозните средства и издава за всяко излизащо от страната превозно средство допълнително удостоверение. Таксата за него е два лева.
Пунктовете за осъществяване на прегледите са задължени да издават разпечатка на шофьорите. Изискването на въвеждане на компютърната система ще засегне 691 компании, които в момента имат разрешение от транспортното министерство за извършване на прегледите. По данни на ведомството средно на година през проверка на техническата изправност преминават 1.2-1.3 млн. автомобили.
Засега остава открит въпросът за свързването на всички пункове в обща компютърна система, призна Точев. Имаше идея такава система да бъде изградена към КАТ.
------------------
От 2008-2009 г. курсовете за шофьори за камиони над 3 тона и автобуси с над девет места задължително ще бъдат по 280 часа, каквито са изискванията на директива 2000/56 на Европейския съюз. Кандидатите ще бъдат обучавани за безопасност на движението, устойчивост на превозното средство и възможност за предотвратяване на трафика на хора. Сега курсовете са 20 часа. Ново изискване е теоретичното обучение да е най-малко 35 часа. Изпитите по теория и практика ще бъдат пет часа. Шофьорите ще имат 30 минути за управление на превозното средство в населеното място, предвижда се 15-25 минути да се проверяват уменията на учебна площадка. Изпитът ще завършва с издаването на карта за професионална квалификация за пет години. Издадените книжи до 2008 г. ще продължават да важат.
Въвеждането на новите изисквания ще доведе до увеличение на цените от 400 - 500 лв. до 700 - 800 евро, коментира председателят на Съюза на преподавателите Йонко Иванов.