"Теле 2" дава 1.34 млрд. евро за "Версател"

"Теле 2" дава 1.34 млрд. евро за "Версател"

Шведската телекомуникационна група "Теле 2" (Tele2) подаде оферта на стойност 1.34 млрд. евро за закупуването на холандския телеком "Версател" (Versatel), съобщи Ройтерс. Офертата е с премия от 14 процента над цената на акциите на "Версател".

Въпреки това офертата е в долния край на очакванията, смятат експерти. Новините веднага се отразиха на ценните книжа на "Версател", които добавиха 12 процента към стойността си.

Около 42 процента от акционерите на компанията са приели офертата на "Теле 2".

При успешна сделка "Теле 2" ще продаде германският отдел на "Версател" на консорциум от инвестиционни фондове за около 565 млн. евро, обявиха от компанията.

Цената е изчислена на базата на обема на бизнеса на "Версател".

Анализаторите одобряват сделката като поредната стъпка в консолидацията на западноевропейския комуникационен сектор и виждат възможността за постигане на по-ефективен бизнес чрез икономии на мащаба. "Версател" има комуникационни лицензи за Холандия, Белгия и Германия, достига над 1 млн. клиенти и наема около 1900 служители. "Теле 2" обяви около 28.7 млн. абоната през март и е компанията, която предлага най-голям брой фиксирани постове в Европа.

Компанията очаква икономии от около 50 млн. евро при прехвърлянето на част от трафика си към мрежата на "Версател". След евентуалното сливане двете компании ще имат общо 2.6 млн. абонати в държавите от групата Бенелюкс - Холандия, Белгия и Люксембург.

Според наблюдателите пазарът в северните страни няма достатъчен потенциал за растеж и бизнесът съществува в условията на силна конкуренция.

Според мнението на инвестиционната компания "Голдман Сакс" (Goldman Sachs) обаче сделката има нелогична страна, тъй като шведското дружество използва прекалено много ресурси за закупуване на компания със сравнително малко пазарно присъствие. "Теле 2" обяви, че поради тази причина непрекъснато оглежда възможностите за закупуване, но в девет от десет случая цената е неизгодна.

От дружеството обявиха, че се интересуват от компании в страни, където вече имат изградена голяма потребителска мрежа, но не споделиха конкретни планове.