Гръцката верига за играчки "Джъмбо" стъпва в София

Гръцката верига за играчки "Джъмбо" стъпва в София

Гръцката компания "Джъмбо", която държи верига хипермаркети за играчки и детски стоки, смята да строи първия си магазин в София. Според гръцкото издание на Euro2day стъпването на компанията на българския пазар е част от стратегията й за разрастване на Балканите.

Изпълнителният директор на компанията Апостолос Евангелос Вакакис потвърди информацията пред "Дневник", но каза, че процедурата е в много начален стадий. Той допълни, че в момента преговарят със собственика на избрания терен, но не уточни къде се намира той. По информация на гръцката преса хипермаркетът ще е с площ от 12.5 хил. кв.м и ще бъде в центъра на града. Той трябва да отвори врати в началото на 2007 г. Според атинския вестник "Катимерини" компанията вече е основала своя дъщерна фирма в България, която работи по осъществяването на проекта. "Джъмбо" планира откриването на магазина да съвпадне с датата на присъединяването на България в Евросъюза.

До юни догодина "Джъмбо" възнамерява да открие още пет магазина към веригата си в Гърция. Преди 2000 г. компанията е известна като "Бейбиленд тойс", но след това се преименува като търговската си верига "Джъмбо".

Компанията държи 28% пазарен дял и се стреми да достигне 36%. Веригата представлява най-голямата търговска мрежа в Гърция. Тя се състои от 36 магазина, а дъщерната й "Джъмбо трейдинг" държи три хипермаркета в Кипър, като е на път да открие и четвърти. Всички магазини "Джъмбо" са с обща площ (търговска, складова и паркинг) от поне 2 хил. кв.м. Общата търговска площ на веригата е 64 дка.

С намерение за разрастване на Балканите тази година на българския пазар стъпи и британската верига за продажба на стоки за майката и детето Mothercare. Новооткритият обект се управлява от гръцката "Клокинас Лапас" (Kloukinas Lappas), която е франчайз партньор на британското дружество и ръководи 30 магазина на Mothercare в Гърция. Според специалистите от гръцкото дружество инвестиционният интерес идва от факта, че на българския пазар няма подобни големи специализирани магазини. "Клокинас Лапас" предвижда да открие още един магазин в столицата в началото на 2006 г. Очаква се той да е разположен в новоизграждащия се "Мол София" на ул. "Опълченска" и бул. "Ал. Стамболийски".

"Джъмбо" и Mothercare ще се конкурират с българки компании, които все по-активно се налагат на пазара. В края на септември миналата година "Комсед" отвориха първия по рода си хипермаркет за детски стоки и играчки в столицата. Инвестицията в обекта е в размер на 1.5 млн. лв. Амбицията на компанията е да развие дейността си и да създаде верига от магазини с подобен мащаб. Единият от собствениците на компанията Росен Филимонов обясни тогава, че са планирали всяка година да се разкрива по един обект.

Доскоро се смяташе, че конкуренцията на пазара на детските аксесоари е слаба, но с навлизането на международните компании тази тенденция ще се промени. Очаква се тази година и други български компании да изградят магазини за детски играчки с размерите на супер- и хипермаркети. През пролетта на 2005 г. пък беше учредена и асоциацията на производителите и търговците на детски играчки, която обедини повече от 30 представители в бранша. Сред тях са "Феликс тойс", "Национални дистрибутори", "Марсел тойс", "Комсед" и др.

--------------

Оборотът на компанията за миналата фискална година е близо 180 млн. евро, като от 2001 г. насам отбелязва годишен ръст от около 25%. "Джъмбо" се занимава главно с търговия на дребно, но 5.5% от дейността й се състои с продажба на едро на артикули от марки, за които е изключителен дистрибутор. Компанията внася директно 29.5 на сто от продаваната в хипермаркетите й стока.