"Л'Ореал" купи плажните масла "Делиал"

"Л'Ореал" купи плажните масла "Делиал"

Френската козметична група "Л'Ореал" (L'Oreal) купи марката плажни масла "Делиал" от американската група за потребителски стоки "Сара Лий" (Sara Lee Corp.), съобщиха френските медии. Все още не са известни финансовите параметри на сделката.

От "Л'Ореал" очакват покупката да затвърди позициите им на пазара за слънцепредпазни продукти, особено в Южна Европа. Френската козметична група ще включи серията "Делиал" сред продуктите под марката "Гарние", като ще ги подобри с разработени в лабораториите си нови предпазни филтри.

"Делиал" има 70-годишна история и е една от водещите европейски марки плажни масла. Продуктите са особено успешни в Испания, където се нареждат сред трите водещи марки на пазара. Продажбите на марката през 2004 г. достигнаха 20 млн. евро.

В началото на август компанията "Сара Лий" продаде и отдела си за директен маркетинг за 557 млн. долара. Корпорацията отделя бизнеса си с клонове в 18 държави като част от програмата си за преструктуриране, обявена в началото на годината. От "Сара Лий'' искат да се насочат към основните си отдели за хранителни продукти и стоки за дома.

Анализаторите предвидиха опити за консолидация в сектора на потребителските продукти още по време на преговорите за покупката на "Жилет" (Gillette) от американската "Проктър енд Гембъл" (P&G). Според тях дружествата от козметичната индустрия може да се опитат да разширят предлаганите продукти, като възможен обект за изкупуване става производителят на ножчета за бръснене "Бик" (Bic).