"Л'Ореал" купи плажните масла "Делиал"
От "Л'Ореал" очакват покупката да затвърди позициите им на пазара за слънцепредпазни продукти, особено в Южна Европа. Френската козметична група ще включи серията "Делиал" сред продуктите под марката "Гарние", като ще ги подобри с разработени в лабораториите си нови предпазни филтри.
"Делиал" има 70-годишна история и е една от водещите европейски марки плажни масла. Продуктите са особено успешни в Испания, където се нареждат сред трите водещи марки на пазара. Продажбите на марката през 2004 г. достигнаха 20 млн. евро.
В началото на август компанията "Сара Лий" продаде и отдела си за директен маркетинг за 557 млн. долара. Корпорацията отделя бизнеса си с клонове в 18 държави като част от програмата си за преструктуриране, обявена в началото на годината. От "Сара Лий'' искат да се насочат към основните си отдели за хранителни продукти и стоки за дома.
Анализаторите предвидиха опити за консолидация в сектора на потребителските продукти още по време на преговорите за покупката на "Жилет" (Gillette) от американската "Проктър енд Гембъл" (P&G). Според тях дружествата от козметичната индустрия може да се опитат да разширят предлаганите продукти, като възможен обект за изкупуване става производителят на ножчета за бръснене "Бик" (Bic).