Фамилията Аниели запазва ФИАТ
Целта е дяловото участие на холдингът "Ифил" (Ifil) във ФИАТ да не спадне под 30 на сто след предвиденото конвертиране на задълженията на компанията в нови акции. Без тази сделка делът на Аниели би намалял от 30 на около 23 на сто, като така ФИАТ ще бъде заплашена от опити за враждебно придобиване, коментират анализаторите. При загуба на контролния дял стратегията на компанията ще се определя от италианските банки "Банка Интеза" (Banca Intesa) и "Уникредит" (UniCredito).
Предпазната мярка е и показател за увереността на фамилията в бъдещия успех на ФИАТ. От холдинга обаче отрекоха за сделката да има сантиментални причини, като подчертаха, че само преди година не биха обмисляли подобни действия. Продажбата на ФИАТ е предлагана още през 2000 г., но тогава надделя желанието да бъде пощадена емблематичната компания на италианската индустрия. Групата "Ифил" искаше да се насочи към по-актуалната енергийна индустрия, като заплахата от продажба беше надвиснала над ФИАТ допреди месеци.
"ФИАТ ауто" отбелязва загуби от 2000 г., но се стреми да възвърне доходността си през 2007 г. Автомобилният отдел на индустриалния концерн ФИАТ донесе общи загуби от 10 млрд. евро за последните 4 години.
Компанията отбеляза подобрение в резултатите си за второто тримесечие, като намали оперативната си загуба с 60 на сто до 106 млн. евро. По време на последната криза ФИАТ се наложи да продаде част от активите си.
Италианската автомобилна компания смята да инвестира около 12.5 млрд. евро в 20 нови модела между 2005 и 2008 г. Преди месеци дружеството пусна на пазара най-новата версия на успешния си модел "Пунто". ФИАТ обяви и споразумение с "Форд Мотор" (Ford Motor) за общи разработки на икономични автомобили.