"Пепси" се включи в битката за "Кедбъри швепс"

"Пепси" се включи в битката за "Кедбъри швепс"

Американският гигант "ПепсиКо" е заинтересуван от продажбата на европейското подразделение на производителя на сладкарски изделия и безалкохолни напитки "Кедбъри швепс" (Cadbury Schweppes), пише в. "Файненшъл таймс". Все още обаче "Пепси" не е подала оферта. Продажбата на "Кедбъри швепс", която експерти оценяват за около 1.97 млрд. долара, се очаква да се превърне в най-оспорваната сделка през есента. Интерес към производителя на безалкохолни напитки прояви в края на август и американският инвестиционен фонд "Карлайл груп" (Carlyle Group), който вече е наел инвестиционната банка "Голдман Сакс" да проучи възможностите за придобиване. Сред останалите кандидати за производителя на напитките "Швепс", "Оранжада" и "Оазис" са още британският инвестиционен фонд "Синвен" (Cinven), "Kолбърг Кравис Робъртс" (Kohlberg Kravis Roberts), "Клейтън Дубилиер енд Райс" (Clayton Dubilier & Rice), както и американските "Апакс партнърс" (Apax Partners), CVC Capital, BC Partners и "Пермира" (Permira).

Интересът на инвеститорите към продажбата на производителя на безалкохолни напитки се засили, след като преди няколко месеца компанията обяви разочароващите си резултати за изминалата 2004 г. Като причина за слабото си представяне тогава от "Кедбъри" посочиха неблагоприятното време в Европа. Компанията водеше преговори за продажбата на подразделението си с "Кока-Кола" още през 1999 г. Впоследствие обаче в резултат на проблеми с антитръстовите органи компанията прекрати преговорите. Провалът даде повод на анализаторите да се съмняват, че "Пепси" може да спечели битката, и като по-вероятен собственик на "Кедбъри швепс" посочват частен инвестиционен фонд.