"Травъл тв" ще популяризира туристическата индустрия в България

"Травъл тв" ще популяризира туристическата индустрия в България

Първоначална инвестиция от над 9 млн. евро, разпределени за срок от 4 години, ще направят създателите на регистрираната преди повече от година (13.04.2004 г.) от Съвета по електронни медии (СЕМ) "Травъл тв".

Засега новата медия предлага 16-часова програма, но от 1 октомври тв каналът трябва да стане денонощен. Собственик на "Травъл тв" е българо-германският консорциум "Травъл телевижън интернешънъл" (Travel Television International), който от своя страна се финансира от германския "Зенит". В България "Травъл тв" ще бъде представлявана и управлявана от продуцентска къща "Паспорт медия" с управляващи Степан Поляков и Виктор Димчев. Оперативният мениджмънт на новия телевизионен канал е български.

"Травъл тв" засега се разпространява от "Евротур сат", но създателите му твърдят, че и в момента се водят преговори и с други оператори, за да може скоро тв каналът да се приема на територията на цялата страна. Плановете им предвиждат и скорошното разпространение на "Травъл тв" чрез спътник в цяла Европа. Първоначалните планове са това да се случи през лятото на следващата година. "Едва когато "Травъл тв" излезе на международния пазар на тв каналите, ще започнат да идват и първите приходи. Освен на реклама разчитаме и на организирането на SMS игри", коментира д-р Ханс Йоаким Нерн, генерален директор на "Травъл телевижън интернешънъл".

По думите на създателите новата пътешественическа телевизия тя ще е насочена основно към добре образована аудитория със средни и високи доходи на възраст между 25 и 40 години.

Телевизията има амбицията да популяризира туристическата индустрия в България и страните на Югоизточна Европа. Основното, върху което ще е изградена програмната схема, са филми за пътешествия и приключения, култура, природа и история. Част от продукцията ще е чуждестранна, но според творческия директор на "Травъл тв" Степан Поляков каналът ще залага в голяма степен и на българска продукция. Вече са подписани договори с около 50 продуцентски къщи, които се занимават с документалистика.

Според Поляков именно насочеността на "Травъл тв" към България и Европа ще направи телевизията конкурентна на други канали с подобна тематика като например "Дискавъри".

"Травъл тв" ще трябва да се пребори за зрителско внимание и рекламни приходи на ставащия все по-конкурентен телевизионен пазар в страната. На 12 септември излъчвания започна новият кабелен телевизионен канал "Фокс лайф", разработен от Би Ти Ви, а в края на този месец в ефир трябва да тръгне и телевизия Джи Ти Ви, която също ще заложи на развлекателни програми.