"Ериксон" се фокусира върху мрежите за бърз интернет
Телекомуникационният пазар в България бележи ръст от 13 процента за 2004 г. и на него вече има реална конкуренция, особено с появата на шестнайсет нови оператора в сегмента на фиксираната телефония, обясни Сванефалк интереса на компанията да присъства директно у нас. Той подчерта, че в портфолито си от продукти и решения "Ериксон" има и такива за изграждане на безжични мрежи от трето поколение от типа "точка към много точки". Когато бъдат обявени конкурсите, ще решим дали да участваме, коментира той.
"Ериксон" не е сред компаниите, заявили интерес към двата търга на Комисията за регулиране на съобщенията за издаване на лицензи от клас А и клас Б за безжични мрежи от типа "точка към много точки", които ще се проведат този месец, сочат данните на регулаторния орган. Възможно е обаче тя да достави оборудване за изграждането им за някой от новолицензираните оператори. По думите на Сванефалк в световен мащаб клиенти на "Ериксон" са 18 от 20-те най-големи телекоми.
Един от последните големи проекти на "Ериксон" в България е изграждането на широколентов достъп до интернет през фиксираната мрежа на "Българската телекомуникационна компания". По него шведската компания е ангажирана като единствен изпълнител, заяви Сванефалк. Компанията продължава работата си и по цифровизацията на аналоговата мрежа на БТК, която телекомът е разпределил между нея и китайската "Хауей". Той обяви за поверителна информацията за това какъв процент от мрежата на БТК до момента е цифровизирана, както и колко са ADSL точките на телекома из страната от старта й досега.
"Ериксон България" ще бъде миникопие на компанията майка и нашата стратегия за България няма да се различава от посоките и приоритетите ни в други страни, каза още Сванефалк. Особено важно за него самия освен продажбите и сериозните проекти за телекомите е обществената функция на компанията. Навсякъде по света "Ериксон" спонсорира телекомуникационните факултети на университетите. Компанията е учредила награда за телекомуникации в Техническия университет в София и има специални спонсорски програми за завършващите висше образование в областта на комуникациите.
В момента в българския офис работят постоянно 40 служители на средна възраст 30 години, а още 150 души са ангажирани индиректно от подизпълнителски фирми.
-----------------------
Томас Сванефалк, който от месец май тази година е в България, е новият управляващ директор на "Ериксон телекомюникейшънс България". Паралелно с това той заема и длъжността вицепрезидент "Бизнес развитие" за Югоизточна Европа.
Сванефалк работи за "Ериксон" от близо шест години. Отначало е назначен в "Ериксон Хърватия", където до края на 2003 г. заема последователно позициите на директор износ, мениджър ключови клиенти за Централна Европа. До идването си в България Сванефалк работи в централата на компанията в Швеция като вицепрезидент "Маркетинг и продажби", ръководител-направление "Международни канали".
Новият директор на дъщерната компания владее четири езика - шведски, немски, английски и хърватски.