"Ериксон" се фокусира върху мрежите за бърз интернет

На живо
Заседанието на Народното събрание

"Ериксон" се фокусира върху мрежите за бърз интернет

Имам много идеи за работа, но със сигурност фокус на дейността на "Ериксон България" ще бъде широколентовият достъп до интернет както през фиксирани, така и през мобилни мрежи. Това заяви на първата си среща с медиите новоназначеният управляващ директор на дъщерната компания на телекомуникационния производител у нас Томас Сванефалк.

Телекомуникационният пазар в България бележи ръст от 13 процента за 2004 г. и на него вече има реална конкуренция, особено с появата на шестнайсет нови оператора в сегмента на фиксираната телефония, обясни Сванефалк интереса на компанията да присъства директно у нас. Той подчерта, че в портфолито си от продукти и решения "Ериксон" има и такива за изграждане на безжични мрежи от трето поколение от типа "точка към много точки". Когато бъдат обявени конкурсите, ще решим дали да участваме, коментира той.

"Ериксон" не е сред компаниите, заявили интерес към двата търга на Комисията за регулиране на съобщенията за издаване на лицензи от клас А и клас Б за безжични мрежи от типа "точка към много точки", които ще се проведат този месец, сочат данните на регулаторния орган. Възможно е обаче тя да достави оборудване за изграждането им за някой от новолицензираните оператори. По думите на Сванефалк в световен мащаб клиенти на "Ериксон" са 18 от 20-те най-големи телекоми.

Един от последните големи проекти на "Ериксон" в България е изграждането на широколентов достъп до интернет през фиксираната мрежа на "Българската телекомуникационна компания". По него шведската компания е ангажирана като единствен изпълнител, заяви Сванефалк. Компанията продължава работата си и по цифровизацията на аналоговата мрежа на БТК, която телекомът е разпределил между нея и китайската "Хауей". Той обяви за поверителна информацията за това какъв процент от мрежата на БТК до момента е цифровизирана, както и колко са ADSL точките на телекома из страната от старта й досега.

"Ериксон България" ще бъде миникопие на компанията майка и нашата стратегия за България няма да се различава от посоките и приоритетите ни в други страни, каза още Сванефалк. Особено важно за него самия освен продажбите и сериозните проекти за телекомите е обществената функция на компанията. Навсякъде по света "Ериксон" спонсорира телекомуникационните факултети на университетите. Компанията е учредила награда за телекомуникации в Техническия университет в София и има специални спонсорски програми за завършващите висше образование в областта на комуникациите.

В момента в българския офис работят постоянно 40 служители на средна възраст 30 години, а още 150 души са ангажирани индиректно от подизпълнителски фирми.

-----------------------

Томас Сванефалк, който от месец май тази година е в България, е новият управляващ директор на "Ериксон телекомюникейшънс България". Паралелно с това той заема и длъжността вицепрезидент "Бизнес развитие" за Югоизточна Европа.

Сванефалк работи за "Ериксон" от близо шест години. Отначало е назначен в "Ериксон Хърватия", където до края на 2003 г. заема последователно позициите на директор износ, мениджър ключови клиенти за Централна Европа. До идването си в България Сванефалк работи в централата на компанията в Швеция като вицепрезидент "Маркетинг и продажби", ръководител-направление "Международни канали".

Новият директор на дъщерната компания владее четири езика - шведски, немски, английски и хърватски.